Nieuwsbrief Meld je aan voor de e-mail nieuwsbrief van Nursing, TvV en TvZ. Klik hier

Agenda

Motiverende gespreksvoering

t/m 30-05-2016 - V&VN, Churchilllaan 11, Utrecht
263 Verpleegkundigen, Verpleegkundig experts

Details evenement

09 - 30 mei 2016
09:30 uur
V&VN, Churchilllaan 11, Utrecht
V&VN
academie@venvn.nl
030-2919050
V&VN-leden € 349,- / Niet-leden € 439,-

Leer cliënten hun problemen te onderkennen en hen te motiveren

Denk aan die meneer die zijn medicatie niet inneemt of ondanks alle goede voornemens blijft roken. Die mevrouw die niet onder de douche wil of haar eetpatroon zou moeten aanpassen.
In de verpleging of verzorging heb jij vast ook te maken met mensen die wel willen maar… niet doen.
Hoe kun je hier het beste mee omgaan? Hoe krijg je mensen gemotiveerd om te DOEN? 

Motiverende gespreksvoering is in de praktijk getoetst door beroepsbeoefenaren en levert aantoonbaar goede resultaten op. Deze manier van gespreksvoering helpt om mensen hun problemen te onderkennen en om hen te motiveren hun voornemens ook in de praktijk te brengen. Vooral door als hulpverlener minder snel in de oplossingsmodus te schieten. Hoe voorkom je dat jij aan het werk bent, terwijl de verandering bij de ander dient plaats te vinden? Lees meer.