Ziekenhuizen in Nederland zijn koplopers op het gebied van social media. Ook Engeland en Scandinavische landen scoren goed. In andere Europese landen loopt het gebruik achter. Dat blijkt uit onderzoek van het Radboud REshape and Innovation Centre.
Nederlandse ziekenhuizen zijn het meest aanwezig op LinkedIn (83 procent). Aan de nadere kant van het spectrum staat Duitsland. Daar zijn slechts 3 procent van de ziekenhuizen actief op het medium. Slechts één van de 873 ziekenhuizen had een link naar LinkedIn op zijn website staan.
Op het gebied van Twitter loopt Nederland ook voorop. 56 procent van de ziekenhuizen is actief op de microbloggingdienst. In Engeland ligt dit percentage op 39 procent en 47 procent in Noorwegen. Ziekenhuizen hadden gemiddeld 271 volgers, in Nederland ligt het gemiddelde op 336.
Als het om YouTube gaat lopen Nederland en Engeland opnieuw voorop. Gemiddeld hebben ziekenhuizen 7 video’s per profiel online.
Nederland loopt overigens niet overal voorop. Het Facebookgebruik loopt namelijk achter. Slechts 15 procent van de ziekenhuizen is actief. In Engeland ligt dat percentage flink hoger (93,1 procent).
Bron: zorgvisie.nl
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account