Bij mij op school hebben we een studentenraad. De leden hebben om de zoveel tijd overleg met als doel om de kwaliteit van de opleiding te verbeteren.
Ik kan me herinneren dat we in het begin van de opleiding vaak oproepen ontvingen om lid te worden. Mij heeft het altijd wel aangesproken, maar toch heb ik me nooit opgegeven. Ik was bang dat er veel tijd in ging zitten en dat ik daardoor in de knoei kwam met mijn studieopdrachten.
Toch sprak de studentenraad mij altijd aan. Het leek me een nuttige aangelegenheid.
Ik zou bijvoorbeeld mijn mening kunnen geven over de vaardigheidslessen of wat ik vind van het PGO-systeem. En het meest nuttige; een bijdrage kunnen leveren aan het zoeken en doorvoeren van oplossingen en verbeteringen…denk ik nu…achteraf.
De verpleegkundige in de rol van beroepsbeoefenaar neemt namelijk ook deel aan dit soort werkgroepjes. ‘Misschien was die studentenraad op school toch nog niet zo’n gek idee’, denk ik nu. Alleen al om een indruk te krijgen van hoe er naar jouw stem wordt geluisterd in zo’n groep. En hoe je als student of beginnend verpleegkundige jouw visie naar voren kunt brengen.
Hoe nuttig schat jij de studentenraad in bij jou op school of ben je misschien lid ervan? Waarom wel of waarom juist niet?
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account