Dat één van de vele symptomen van een hyper veel drinken is vergeet ik nooit meer. Ik hoor het die docent nog zeggen, dat polydipsie niks met de teletubbies te maken heeft.
Wat een goede tactiek dacht ik bij mezelf: humor. Humor om de aandacht vast te houden.
En zo probeert iedere docent op zijn manier studenten te prikkelen tot verdere verdieping in de stof. Maar ik vraag me af wat een docent het beste kan doen. En of de docent er wel wat aan kan doen. Zoveel verschillende docenten als er zijn, zoveel verschillende wensen van studenten zijn er ook.
De één wil graag een docent met veel praktijkervaring, terwijl de ander graag een docent wil met kennis van projectvaardigheden. Tsja… het beschrijven van praktijkervaringen in een scriptie is toch niet evidence-based, zou je denken. Maar aan de andere kant kun je ook geen scriptie schrijven als je geen idee hebt hoe iets in de praktijk werkt.
Zij die met veel humor een praktijkervaring kunnen visualiseren en dan ook nog prima kunnen uitleggen hoe je dat het beste op papier zet. De prins op het witte paard bestaat ook niet…toch?
Over welke eigenschappen moet een goede docent volgens jullie beschikken? En is daarbij (veel) praktijkervaring een vereiste? En moeten docenten die lesgeven aan jongerejaars meer praktijkervaring hebben dan docenten die lesgeven aan ouderejaars?
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account