Hoeveel ruimte heeft de verpleegkundige, tussen de patiënt en de financieel haalbare kaart?
Uiteraard draait het in de gezondheidszorg om de patiënt. Natuurlijk. Ik kom op mijn werk vóór de patiënt. Dus dat die mensen voorrang hebben op verpleegkundigen, is een goede zaak. Mijn ziekenhuis organiseerde ‘Operatie P’, een programma waarbij het allemaal draaide om Patiëntvriendelijkheid. Kwetsbare mensen, op zoek naar een dokter, zuster of zorg, móeten vriendelijke en voorzichtig worden opgevangen.
Ook begrijp ik wel dat zorg en zusters moeten worden betaald. Leidinggevenden kunnen net zo goed niet meer geld tevoorschijn toveren, als ik kan, als mijn dochter straks om spelcomputer, nieuwe fiets én zonvakantie gaat vragen.
Op is op, zo gaat dat met geld. Maar… zo gaat het ook met verpleegkundigen. En ik ben altijd degene geweest die daarover mopperde en schreef. Nu word ik iedere (werk)dag een beetje ouder en wijzer en heb ik besloten het eens van een andere kant te benaderen. Geheel ontmoppert, wil ik eens kijken hoe het voelt om mee te denken met mijn bazen: hoe denken we samen om mij?
Zonder geld kan je geen Wii, mountainbike of Frankrijkreis betalen. Toch kan ik met wat creativiteit en een zelf uitgestippelde route ook een avontuurlijke voetreis inzetten. Met goede gesprekken en fantastische vergezichten, zou mijn dochter (mogelijk) toch best tevreden kunnen zijn over haar moeder-en-leidinggevende.
Daarom wil ik voorstellen aan een ieder die dit leest om hieronder een reactie te plaatsen. Wat heb jij nodig om je werk een beetje leuker te maken? Met welk kosteloos initiatief zou jij je meer gewaardeerd weten? Verpleegkundigen doen het niet voor het geld. Maar waar dan wel voor?
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account