Patienten lijken tevreden over de behandeling in het ziekenhuis. De eerste resultaten over 2006 van het project PatiëntTevredenheidsOnderzoek (PTO) wijzen dit uit. Met PTO kunnen ziekenhuizen de tevredenheid van hun patiënten meten op dienstverleningsaspecten, zoals het krijgen van informatie en de manier waarop artsen en medewerkers patiënten tegemoet treden.
PTO draait nu bijna een jaar en de eerste uitkomsten van negen
deelnemende ziekenhuizen zijn bemoedigend. Ruim 800 patiënten die voor
behandeling waren opgenomen, gaven ‘hun’ ziekenhuizen een 7,8 als gemiddeld
rapportcijfer; 2.200 poliklinische patiënten deelden als gemiddeld rapportcijfer
een 7,9 uit.
Vragenlijsten
De NVZ is in april 2006 gestart met het PTO-project.
Instellingen kunnen met PTO online een klantonderzoek uitvoeren aan de
hand van standaard vragenlijsten. In de loop van 2006 hebben de eerste
instellingen onderzoek gedaan volgens de PTO-methode. Het aantal (betalende)
gebruikers stijgt gestaag; nu (peilmaand februari 2007) zetten 21 instellingen
PTO als meetinstrument in.
De NVZ is in april 2006 gestart met het PTO-project.
Instellingen kunnen met PTO online een klantonderzoek uitvoeren aan de
hand van standaard vragenlijsten. In de loop van 2006 hebben de eerste
instellingen onderzoek gedaan volgens de PTO-methode. Het aantal (betalende)
gebruikers stijgt gestaag; nu (peilmaand februari 2007) zetten 21 instellingen
PTO als meetinstrument in.
Redactie Nursing
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account