De meerderheid van de patiënten op de spoedeisende hulp (SEH) is tevreden over de zorgverlening. Gemiddeld waarderen zij de zorg met een cijfer van 7,8. Twee op de drie patiënten heeft de zorg gekregen die zij verwachtten.
Patiënten ervaren de kwaliteit van de behandeling en de attitude van zorgverleners als het meest positieve aspect van de zorgverlening op de SEH. Dit blijkt uit onderzoek van het Julius Centrum voor Gezondheidswetenschappen van het UMC Utrecht. Om een beeld van de kwaliteit van zorg op een SEH te krijgen, zijn patiënten van twaalf SEH’s gevraagd naar hun ervaringen. Ruim 3500 patiënten die in september 2010 op één van deze SEH’s zijn geweest, vulden een vragenlijst in over hun ervaringen met de zorgverlening.
Verbeterpunten
Ondanks het hoge rapportcijfer noemden de patiënten ook verbeterpunten. De meest genoemde verbeterpunten zijn verbeteringen van de informatie over volgorde van hulp bij het wachten, de informatie over bijwerkingen van geneesmiddelen, de informatie over de snelheid van de hulp en de informatie van de baliemedewerker.
Lees hier het volledige onderzoek.
TVZ, Julius Centrum
Door: redactie Nursing
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account