We zijn gestart met het nieuwe opzet van ‘scheiden wonen en zorg’. Het is erg wennen voor ons om het op de juiste wijze vorm te geven.
Het werken hiermee is totaal anders dan in het bestaande woonzorgcentrum. Je moet steeds je afvragen; wat kan wel en wat niet in de zorgverlening? Omdat wij nog maar net begonnen zijn, naast de cliënten met een gewone zzp-indicatie, wordt het wel eens vergeten dat de nieuwe cliënten van ‘scheiden wonen en zorg’, niet zomaar als vanzelfsprekend zorg krijgen. Het ‘even’ wegbrengen naar de poli kan niet zomaar. Een afspraak maken voor de kapper evenmin. Telkens weer moet je eraan denken dat dit soort dingen wel kunnen, maar dat ervoor betaald moet worden. En daarom dienen de minuten van de verleende zorg geregistreerd.
Snappen het niet
Door deze nieuwe werkmethode wordt ineens glashelder wat wij allemaal aan extra dingetjes tussen neus en lippen doen voor onze ‘oude’ cliënten! Daar dachten wij tot nu toe helemaal niet over na. Nu echter is dat in het nieuwe systeem ineens niet meer zo gewoon. Ook onze ‘oude’ cliënten snappen het niet helemaal. Ze vragen vaak waarom de nieuwe cliënten geen koffie krijgen tijdens de koffiegroepjes. Ik moet dan uitleggen dat het wel kan, maar dat men er voor moeten betalen. En dus kiezen de nieuwelingen er meestal voor om zelf koffie te zetten. Ik merk dat ik mij er nog niet prettig onder voel. Hopelijk gaat het snel wennen. Alles wat nieuw is is meestal even lastig.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account