Conny krijgt te maken met mondige stagiaires.
In het begeleiden van leerlingen en stagiaires zijn vaak momenten van verschillende inzichten. De gezondheidszorg wordt namelijk voortdurend bijgesteld en aangepast.
Tjokvolle knapzak
Met heel veel plezier begeleid ik stagiaires van allerlei niveaus. Het is telkens weer een uitdaging om de doelstellingen die een stagiair heeft, te halen. Men komt met een lege of half gevulde knapzak en ik ben altijd weer blij als deze tjokvol gevuld is met ervaringen die een meerwaarde kan zijn in een verdere carrière. Omgedraaid geldt hetzelfde, voor mij betekent het net zoveel. Ook ik leer enorm veel van deze samenwerking, en het is een verrijking van mijn werkveld.
Mondiger
Ik merk dat de stagiair steeds mondiger wordt. De term feedback is vaak prominent aanwezig. Er worden kritische vragen gesteld over bijvoorbeeld tegenstrijdigheden. Waarom iemand wakker maken voor de inname van een slaappil? Wat ik van de beruchte toiletrondes vind. En wat ik eraan kan doen om de cliënten meer in de buitenlucht te krijgen. Want dat hoort toch ook bij zorgverlening?
Automatische piloot
Het zet je aan het denken en het houd je scherp. Want de ervaren zorgverlener heeft in zijn of haar beginfase ook met deze vragen rondgelopen. Maar gaandeweg worden deze vragen ver weg gestopt. Je gaat vaak over op de automatische piloot. En dat is nu precies hoe het niet moet, zorg verlenen is en blijft maatwerk. Blo
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account