Bewoner overleden aan Klebsiella

Een bewoner van verpleeghuis De Riethorst Stromenland is overleden aan de darmbacterie Klebsiella.
Bewoner overleden aan Klebsiella

De man was in het verpleeghuis besmet geraakt met de gevaarlijke bacterie. De gezondheid van deze man was al zorgwekkend, maar de besmetting heeft ook bijgedragen aan het overlijden. Dat heeft het verpleeghuis laten weten.

In totaal vijf ouderen waren besmet geraakt met de gevaarlijke, resistente darmbacterie nadat een vrouw in De Riethorst was opgenomen die de bacterie in een Grieks ziekenhuis had opgelopen. Eind vorige maand waren deze vijf bewoners overgeplaatst naar een afgezonderde verpleeglocatie. Twee van hen zitten er nog, een persoon kon snel weer terug naar de reguliere afdeling. Een persoon is vorige week overleden maar dat kwam niet door de darmbacterie.

Het verpleeghuis heeft laten weten dat de besmetting inmiddels onder controle is. Alle bewoners zijn meerdere keren getest en op de vijf personen na was niemand besmet geraakt. De opnamestop is daarom ook weer opgeheven.

De darmbacterie Klebsiella is ongevaarlijk voor gezonde mensen. Maar als iemand een infectie oploopt, zijn de mogelijkheden om die te bestrijden met antibiotica zeer beperkt.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.