Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

3 vragen over de academisch opgeleide verpleegkundige aan het bed

Ronald Visser, verplegingswetenschapper vertelt waarom de Kenniskring 'dubbelfunctie verplegingswetenschapper-verpleegkundige' een rol kan spelen bij het behoud van de academisch geschoolde verpleegkundige voor de patiëntenzorg.
Premium

Ronald Visser is verplegingswetenschapper bij

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem Nursing.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Lees onbeperkt alle premium artikelen en alle magazine-artikelen
  • Accreditatiepunten behalen met de Nursing Challenge
  • Toegang tot handige tools op de website

Al abonnee? Log dan in

2 REACTIES

  1. Wat een UITSTEKEND initiatief van jou Ronald! Vanaf het moment, dat ik vanuit de wijkverpleging in het onderwijs terechtkwam (1990>>) heb ik serieuze pogingen gedaan om als docent in een ‘dubbelfunctie’ terecht te komen. Ik verzon daar toendertijd de functiebenaming ‘docent intermediair’ voor! Helaas is het bij mijn werkgever nooit gelukt hier de handen voor op elkaar te krijgen. Doodzonde, want zeker in het onderwijs zijn wat mij betreft uitstekende rolmodellen (= mensen die ook nog in het primaire proces staan) noodzakelijk. Overigens heb ik mijn gemis aan dit primaire proces altijd weten te compenseren door nevenfuncties, b.v. in RvT en clientenraden/adviesorganen/vakbladredactie. Ik hoop dat jouw initiatief op veel steun kan gaan rekenen en dat jullie op deze manier de broodnodige verbinding weten te maken tussen theorie en praktijk. Chapeau!

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.