Ronald Visser, verplegingswetenschapper vertelt waarom de Kenniskring 'dubbelfunctie verplegingswetenschapper-verpleegkundige' een rol kan spelen bij het behoud van de academisch geschoolde verpleegkundige voor de patiëntenzorg.
PremiumRonald Visser is verplegingswetenschapper bij
Wat een UITSTEKEND initiatief van jou Ronald! Vanaf het moment, dat ik vanuit de wijkverpleging in het onderwijs terechtkwam (1990>>) heb ik serieuze pogingen gedaan om als docent in een ‘dubbelfunctie’ terecht te komen. Ik verzon daar toendertijd de functiebenaming ‘docent intermediair’ voor! Helaas is het bij mijn werkgever nooit gelukt hier de handen voor op elkaar te krijgen. Doodzonde, want zeker in het onderwijs zijn wat mij betreft uitstekende rolmodellen (= mensen die ook nog in het primaire proces staan) noodzakelijk. Overigens heb ik mijn gemis aan dit primaire proces altijd weten te compenseren door nevenfuncties, b.v. in RvT en clientenraden/adviesorganen/vakbladredactie. Ik hoop dat jouw initiatief op veel steun kan gaan rekenen en dat jullie op deze manier de broodnodige verbinding weten te maken tussen theorie en praktijk. Chapeau!
Je vind het primaire proces bij de RvT, clientenraden/ .. etc ??
Het gebrek aan verbinding theorie/praktijk ligt er pas 40 jaar ..