Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties3

Fout gemaakt? Zo bespreek je die met de patiënt

Verkeerde medicatie toedienen, een valincident tijdens een transfer: fouten hakken erin voor verpleegkundigen, maar ook voor patiënten. Hans Brölmann schreef een boek over omgaan met incidenten, en waarom je hier open over moet zijn. Hij geeft tips voor dat belangrijke, maar moeilijke gesprek met patiënt en naasten.
Neem verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurd. Dat helpt de patiënt en diens naasten verder, maar ook jezelf. (Foto: Arno Massee)
Premium

1. Zorgverleners moeten open met

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem Nursing.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Lees onbeperkt alle premium artikelen en alle magazine-artikelen
  • Accreditatiepunten behalen met de Nursing Challenge
  • Toegang tot handige tools op de website

Al abonnee? Log dan in

3 REACTIES

  1. Lees alle reacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.