Ziekenhuis integreert NANDA/NOC/NIC in dossier: ‘Meer regie voor patiënt’

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis in ‘s-Hertogenbosch heeft als eerste ziekenhuis in Nederland naast de NANDA ook de NOC en de NIC geïmplementeerd in het digitale patiëntendossier. Inmiddels werken alle verpleegkundigen ermee. Hoe bevalt dat?

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Verpleegkundigen Marissa Gielen en Jacqueline Bisschop (Dit artikel vind je ook in Nursing-magazine, december 2018)

Ruim twee jaar geleden integreerde het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) in ’s-Hertogenbosch NANDA, NOC en NIC – de methodiek voor het stellen van verpleegkundige diagnoses, zorgresultaten en interventies – in het digitaal verpleegkundig dossier. Inmiddels werken alle verpleegafdelingen op deze manier. Dat  brengt veel voordelen met zich mee.

In de eerste plaats voor de patiënt, die meer inzicht krijgt in zijn verpleegkundige behandeling, opname en ontslag. Maar ook voor de verpleegkundigen, die nu allemaal dezelfde taal spreken, wat ten goede komt aan de continuïteit van zorg. Bovendien zijn de verpleegkundige interventies nu veel zichtbaarder en is de gegevensverzameling voor het

0
28

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.