Meerderheid SEH-patiënten tevreden over zorg

De meerderheid van de patiënten op de SEH zijn tevreden over de zorgverlening. Gemiddeld waarderen zij de zorg met een cijfer van 7,8. . De kwaliteit van de behandeling en de attitude zorgverleners ervaren de patiënten als het meest positieve aspect van de zorgverlening op de SEH. Twee op de drie patiënten heeft de zorg gekregen die zij verwachtten.

Om een beeld van de kwaliteit van zorg op een Spoedeisende Hulppatiënten te krijgen, zijn patiënten van twaalf  SEH’s gevraagd naar hun ervaringen. Aan achtduizend patiënten die in september 2010 op  één van deze SEH’s zijn geweest, is een vragenlijst toegestuurd over hun ervaringen met de zorgverlening.

 

Verbeterpunten

Ondanks het hoge rapportcijfer noemden de patiënten ook verbeterpunten. De meest genoemde verbeterpunten zijn verbeteringen van de informatie over volgorde van hulp bij het wachten, de informatie over bijwerkingen van geneesmiddelen, de informatie over de snelheid van de hulp en de informatie van de baliemedewerker.

 

Auteur: TvZ – Annelies Vermeulen

Bron: Julius Centrum UMC Utrecht

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.