MAARSSEN – Donald Duck en zijn collega’s uit diverse Disney-films gooien in Engeland en Amerika sinds kort hun charmes in de strijd om gezond voedsel aan te prijzen bij hun jonge fans.
Kinderen moeten voldoende groenten en fruit eten, dat weet iedereen. Maar
dat Jungle Book-figuren mini-bananen gaan promoten is iets geheel nieuws. Vooral
gezien het feit dat Disney de afgelopen jaren een contract had met
fastfood-gigant McDonalds. Disney-woordvoerder Rochelle Gosling heeft laten
weten dat het bedrijf voortaan niet alleen gezonde voeding gaat promoten. ‘We
blijven ook verbonden aan snoepfabrikanten’, zei zij.
dat Jungle Book-figuren mini-bananen gaan promoten is iets geheel nieuws. Vooral
gezien het feit dat Disney de afgelopen jaren een contract had met
fastfood-gigant McDonalds. Disney-woordvoerder Rochelle Gosling heeft laten
weten dat het bedrijf voortaan niet alleen gezonde voeding gaat promoten. ‘We
blijven ook verbonden aan snoepfabrikanten’, zei zij.
Mandarijntjes
In Engeland is al een tijd lang een
discussie gaande over het ongezonde eetgedrag van kinderen. De eerste campagne
van Disney is daar gestart met mandarijntjes, maar het filmbedrijf heeft laten
weten dat Donald en kompanen binnenkort ook andere soorten fruit en groente gaan
promoten.
In Engeland is al een tijd lang een
discussie gaande over het ongezonde eetgedrag van kinderen. De eerste campagne
van Disney is daar gestart met mandarijntjes, maar het filmbedrijf heeft laten
weten dat Donald en kompanen binnenkort ook andere soorten fruit en groente gaan
promoten.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account