Het Thuiszorg-filmpje van de SP won gisteravond reclameprijs de Gouden Loeki 2008. Het reclamespotje stelde de problemen binnen de Thuiszorg begin dit jaar op confronterende wijze aan de kaak.
In de reclamespot vertelt een oudere dame dat haar vaste thuiszorghulp Connie haar niet meer kan helpen, want ‘die was te duur geworden’. Nu komt er iedere dag een andere hulp. ‘Ik kan mijzelf net zo goed voor heel Nederland uitkleden’, zegt de oude dame, en voegt voor de camera de daad bij het woord.
Commotie
Dankzij dit filmpje zette de SP begin dit jaar de problemen in de thuiszorg nationaal op de agenda. Toen het spotje op tv kwam, ontstond er commotie over. Enkele politieke partijen vonden dat het filmpje niet overeenkwam met de werkelijkheid. Ook zou het filmpje smakeloos zijn. De Reclame Code Commissie oordeelde echter dat de maker van het spotje de grenzen van de goede smaak heeft opgezocht, maar nergens overschreden. Ook vindt de commissie het filmpje niet misleidend.
SP
Door: redactie Nursing
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account