Het Voedingscentrum heeft beginnende ontwerpsters
uitgedaagd hippe, vrouwelijke mode met een duidelijke
‘pro-borstvoeding’-uitstraling te creëren om het imago van borstvoeding een
positieve impuls te geven.
Uit recent onderzoek van het Voedingscentrum blijkt dat
Nederlanders zélf behoorlijk positief denken over borstvoeding, maar anderen een
minder positieve houding toedichten.
Nederlanders zélf behoorlijk positief denken over borstvoeding, maar anderen een
minder positieve houding toedichten.
Niet sexy
Mannen vinden borstvoeding ouderwetser dan vrouwen. Bovendien is
borstvoeding niet sexy volgens mannen. Op de Negen-maanden-beurs strijden drie
ontwerpen om het predikaat ‘beste moedermelkmode’.
borstvoeding niet sexy volgens mannen. Op de Negen-maanden-beurs strijden drie
ontwerpen om het predikaat ‘beste moedermelkmode’.
Hip en praktisch
Het Voedingscentrum heeft drie modeontwerpsters gevraagd een statement voor
het vanzelfsprekende van borstvoeding uit te werken in de vorm van
borstvoedingskleding. Criteria voor de ontwerpen zijn: hip, vrouwelijk en
praktisch. De ontwerpen moeten passen in deze tijd, waarin vrouwen vaak
verschillende rollen combineren en er altijd modebewust bij willen lopen.
het vanzelfsprekende van borstvoeding uit te werken in de vorm van
borstvoedingskleding. Criteria voor de ontwerpen zijn: hip, vrouwelijk en
praktisch. De ontwerpen moeten passen in deze tijd, waarin vrouwen vaak
verschillende rollen combineren en er altijd modebewust bij willen lopen.
‘Breakfast till dinner’
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account