Mensen kunnen via een nieuw digitaal meldpunt hun ervaringen melden rondom de (her)indicatiestelling. Het meldpunt is een initiatief van samenwerkende cliëntenorganisaties.
Met dit gezamenlijke meldpunt bieden de deelnemende organisaties consumenten die onlangs voor het eerst zijn geïndiceerd en de 300.000 mensen die opnieuw zijn of moeten worden geïndiceerd een onafhankelijke plaats om meldingen te doen over hun indicatiestelling. Alle deelnemende organisaties behartigen de belangen van patiënten en consumenten. Om dit goed te kunnen doen is het belangrijk te weten wat er leeft en welke mogelijke problemen er zijn.
Indicatiestelling
Een indicatiestelling is een beoordeling door deskundige(n) of iemand in aanmerking komt voor (in dit geval) huishoudelijke verzorging. Bij deze beoordeling wordt er gelet op persoonlijke omstandigheden en de regels die in de wet zijn vastgesteld. De (her)indicatiestelling is een advies aan de gemeente. De gemeente neemt op basis van het indicatieadvies een beslissing over de te verlenen zorg. Wanneer de aanvrager het niet eens is met het advies, kan hij of zij bezwaar maken tegen het besluit van de gemeente.
Waar terecht?
Mensen kunnen hun ervaringen, vragen en klachten melden via www.meldpuntherindicatie.nl, of via 0900-2437070.(10 cent per minuut), het centrale telefoonnummer van de informatie- en klachtenbureaus gezondheidszorg.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account