Gastvrijheid is een steeds belangrijker begrip in de gezondheidszorg.
Om deze reden hebben we met een groep van twaalf andere collega’s van diverse afdelingen de kopgroep Gastvrijheid opgericht. Met als motto ‘Maak jij het verschil’ doen wij samen met enthousiaste medewerkers ons uiterste best om ons ziekenhuis zo gastvrij mogelijk te maken. Grote of kleine initiatieven, wij juichen alles toe.
Zo bedacht zo’n enthousiaste medewerker van mijn afdeling het volgende: voor een aantal onderzoeken op onze afdeling is het van belang dat de patiënt voor het onderzoek een vragenlijst in moet vullen. Erg belangrijk voor de veiligheid van de patiënt, maar omdat patiënten dit vooraf niet weten, kan het gebeuren dat de patiënt zijn of haar leesbril thuis heeft gelaten. Uiteraard vulden onze secretaresses dan samen met de patiënt deze vragenlijst in. Tot deze gastvrije secretaresse voorstelde een doosje leesbrillen in verschillende sterktes aan te schaffen. Bij een creatieve kennis bestelde ik een brillendoos, die zij met de hand beschilderd heeft in een door ons gemaakt ontwerp en bij de Action kocht deze secretaresse zes leesbrillen.

Kom naar Hét congres voor afdelings- en medisch secretaresses op 16 april, met inspirerende sprekers en leerzame workshops.
Op deze manier krijgen patiënten op een hele leuke manier een leenbril gepresenteerd en voelen zij zich zonder hun leesbril ook niet gelijk ‘hulpbehoevend’ en daarnaast bespaart het ons tijd. Een kleine investering waar we vrijwel dagelijks plezier van hebben. En zo succesvol dat de tweede brillendoos inmiddels ook al is aangeschaft.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account