Conny is ontevreden over de wasserij: veel kleding van bewoners komt beschadigd terug.
Bij ons is wasgoed wat naar de externe wasserij gaat vaak een beproeving voor de cliënten. En terecht want het gaat nogal eens fout bij het wassen van kleding en linnengoed. Met enig regelmaat verdwijnen er kledingstukken. En het zou niet moeten kunnen omdat alles wordt voorzien van een zogenaamde barcode. Want, zo is ons verteld, er kan hiermee niets zoek raken. Het komt altijd weer bij de eigenaar terug! Dit systeem werkt grandioos…
Magere vergoeding
Wel, ik weet één ding zeker; onze cliënten zijn heel vaak spullen kwijt. Waar het dan fout gaat is voor mij niet duidelijk. Het is een grote ergernis, welke elke week weer terugkomt. Hoeveel formulieren er al niet zijn ingevuld om het vermiste goed vergoed te kunnen krijgen. En dat is al helemaal een lachertje, want zeg nou zelf, voor een vermist onderlaken wordt er misschien 3 euro vergoed. Daar kun je geen nieuwe van kopen. Net als sokken, er komt vaak één sok van een paar terug.
Verjaard wasgoed
En dan heb ik het nog niet over het strijken. Ik ben zelf helemaal niet veeleisend op dit gebied. Maar het is soms echt schandalig hoe kleding wordt afgeleverd. Ook komt het voor dat het beschadigd is, en dan moet een cliënt aantonen dat het heel de waszak in is gegaan. Al met al niet ideaal dus het wasgoed laten wassen door een wasserij. Het meest vreemde is toch wel dat ik verleden week een pakketje met wasgoed terugkreeg van een cliënt die al twee jaar geleden was overleden!
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account