• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Wasgoed

Gepubliceerd op: 1 mei 2012
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Conny is ontevreden over de wasserij: veel kleding van bewoners komt beschadigd terug.

Bij ons is wasgoed wat naar de externe wasserij gaat vaak een beproeving voor de cliënten. En terecht want het gaat nogal eens fout bij het wassen van kleding en linnengoed. Met enig regelmaat verdwijnen er kledingstukken. En het zou niet moeten kunnen omdat alles wordt voorzien van een zogenaamde barcode. Want, zo is ons verteld, er kan hiermee niets zoek raken. Het komt altijd weer bij de eigenaar terug! Dit systeem werkt grandioos…

 

Magere vergoeding 

Wel, ik weet één ding zeker; onze cliënten zijn heel vaak spullen kwijt. Waar het dan fout gaat is voor mij niet duidelijk. Het is een grote ergernis, welke elke week weer terugkomt. Hoeveel formulieren er al niet zijn ingevuld om het vermiste goed vergoed te kunnen krijgen. En dat is al helemaal een lachertje, want zeg nou zelf, voor een vermist onderlaken wordt er misschien 3 euro vergoed. Daar kun je geen nieuwe van kopen. Net als sokken, er komt vaak één sok van een paar terug.

 

Verjaard wasgoed

En dan heb ik het nog niet over het strijken. Ik ben zelf helemaal niet veeleisend op dit gebied. Maar het is soms echt schandalig hoe kleding wordt afgeleverd. Ook komt het voor dat het beschadigd is, en dan moet een cliënt aantonen dat het heel de waszak in is gegaan. Al met al niet ideaal dus het wasgoed laten wassen door een wasserij. Het meest vreemde is toch wel dat ik verleden week een pakketje met wasgoed terugkreeg van een cliënt die al twee jaar geleden was overleden!

Gepubliceerd op: 1 mei 2012
Door: exed-admin

Thema:

Tags:

TVV

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren