Stichting De Ombudsman begint een onderzoek naar
de afhandeling van schadeclaims en klachten na een vermijdbare medische fout.
Volgens de Ombudsman laat de letselschaderegeling na medische fouten nog veel te
wensen over.
Slachtoffers van medische
missers kunnen meewerken aan het
onderzoek
door een enquête in te vullen.
Strijd
Vaak is het indienen van een klacht of
schadeclaim het begin van een slopende en kostbare strijd over de schuldvraag.
Het komt zelfs voor dat de patiënt overlijdt voordat zijn schadeclaim is
afgehandeld, aldus de stichting.
Vaak is het indienen van een klacht of
schadeclaim het begin van een slopende en kostbare strijd over de schuldvraag.
Het komt zelfs voor dat de patiënt overlijdt voordat zijn schadeclaim is
afgehandeld, aldus de stichting.
Knelpunten
Met het onderzoek gaat De Ombudsman alle
knelpunten in kaart brengen. In 2003 bracht De Ombudsman al een kritisch
onderzoeksrapport naar buiten over de letselschaderegeling bij
verkeersongevallen en ongelukken op het werk. Dit rapport is een aanjager
geweest voor kwaliteitsverbetering in de letselschadebranche.
Met het onderzoek gaat De Ombudsman alle
knelpunten in kaart brengen. In 2003 bracht De Ombudsman al een kritisch
onderzoeksrapport naar buiten over de letselschaderegeling bij
verkeersongevallen en ongelukken op het werk. Dit rapport is een aanjager
geweest voor kwaliteitsverbetering in de letselschadebranche.
Gerelateerd:
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account