• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

Blog Conny: 'Ik erger mij aan een cliënt die niks goed vindt'

Gepubliceerd op: 23 oktober 2015
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Elk mens heeft zijn voorkeuren. En in principe is daar niets mee, het zorgt ervoor dat er verschillen bestaan.

Het wordt anders wanneer jouw voorkeur nadelig uitpakt voor een ander. Helaas gebeurt dit bewust en onbewust in onze omgang met mensen. Dus ook op de werkvloer. Denk maar eens wanneer je pauze neemt, je hebt dan een voorkeur waar je naast gaat zitten en met wie je praat. Soms kan dit kwetsend zijn in je omgang met je collega’s. Het is niet leuk voor een collega die niet zo mondig is, nooit aan het woord kan komen omdat er altijd wel personen zijn welke veel te vertellen hebben. Je beseft dit niet altijd direct en een ander kan zich hierdoor dan achtergesteld voelen.

Meer geduld voor cliënt

Naar de cliënten toe kun je zo ook voorkeuren hebben. De één kan meer potjes bij je breken dan de ander. Ik betrap mijzelf wel eens op dat ik voor sommigen meer geduld kan opbrengen dan bij anderen. Dan ben ik mij ineens er weer van bewust en probeer dan beter op te letten dat ik iedereen dezelfde benadering geef.

Geef je mening: betrap jij jezelf er wel eens op dat je ‘lievelingetjes’ hebt onder de cliënten? En hoe ga je hiermee om? Reageer hier >>

Ik erger mij soms ontzettend aan een cliënt waar niets goed bij is. Altijd levert ze commentaar op de zorg die ik geef. Er kan nooit een bedankje af, want ze vindt dat ze overal recht op heeft. Ik douche te snel, droog niet goed af, ben überhaupt veel te snel… Uiteindelijk moet het geen verschil maken in de zorgverlening  naar de bewoners toe. Vanuit je professionaliteit zul je je constant bewust moeten zijn dat je niemand tekort doet. Vooral bij cliënten met gedragsproblematiek vind ik dit lastig. Daarom is het goed om hierover te praten met je collega’s. Daardoor zul je zien dat je niet de enige bent met bewust of onbewuste voorkeuren!

Meer blogs van verzorgende Conny lezen? Klik dan hier >>

Gepubliceerd op: 23 oktober 2015
Door: exed-admin

Thema:

Overig

Tags:

TVV

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren