• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

'Gamen' zorgt voor betere chirurgen

Gepubliceerd op: 21 februari 2007
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Een opmerkelijk onderzoek wijst uit dat artsen die bedreven zijn in videospelletjes betere chirurgische vaardigheden hebben. Dit schrijft de medische website Healthday.

Verschillende artsen werden losgelaten op videospelletjes en op een
simulatieprogramma waarin met kijkoperaties wordt geoefend. De ervaren ‘gamers’
onder de artsen bleken duidelijk beter te presteren.
 
Spelers en niet-spelers
Van de chirurgen die deelnamen
aan de studie, hadden 15 nog nooit videospelletjes gespeeld, 9 speelden nul tot
drie uur per week en negen van hen speelden meer dan drie uur per week op het
hoogtepunt van hun videospelletjeshobby.
 
Sneller en toch minder fouten
‘Chirurgen die vroeger
videospelletjes hadden gespeeld gedurende meer dan drie uur per week, maakten 37
procent minder fouten, waren 27 procent sneller en hadden een 42 betere
totaalscore dan chirurgen die nooit videospelletjes hadden gespeeld,’ aldus de
onderzoekers van het Beth Israel Medical Center in New York. ‘De artsen die
vandaag de dag nog videospelletjes beoefenden maakten 32 procent minder fouten,
waren 24 procent sneller en hadden een 26 procent hogere totaalscore dan hun
niet-gamende collega’s.’
 
Top drie
De gamers die zich mochten rekenen tot de top
drie van beste spelers, maakten zelfs 47 procent minder fouten en waren toch 39
procent sneller dan de niet-spelers.
 
‘Spelletjes in onderwijsprogramma’
De onderzoekers
concluderen daarom dat ‘videospelletjes een praktische onderwijsmethode is om
chirurgen te trainen’. Leermethodes waar videospelletjes deel van uit maken,
kunnen de kloof tussen chirurgen en toepassingen via het scherm zoals
kijkoperaties verkleinen, aldus de onderzoekers.
 

Gepubliceerd op: 21 februari 2007
Door: Redactie Nursing

Thema:

Overig

Tags:

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren