Ruim tweederde van de Nederlanders weet niet hoe je moet reanimeren. Daarom start de Hartstichting op Wereldhartdag, zondag 30 september 2007, met de ‘zes minuten campagne’. Met deze nieuwe campagne wil de stichting iedereen ertoe aanzetten een reanimatiecursus te gaan volgen.
Ruim tweederde van de
Nederlanders weet niet hoe je moet reanimeren. Daarom start de Hartstichting op
Wereldhartdag, zondag 30 september 2007, met de ‘zes minuten campagne’
. Met deze nieuwe campagne wil de
stichting iedereen ertoe aanzetten een reanimatiecursus te gaan volgen.
een grootschalig programma van vijf jaar dat bestaat uit diverse projecten. Dit
voorjaar is het Programma gestart met de ‘zes minuten campagne’. ‘Wij willen de
Nederlandse bevolking er vanaf 30 september bewust van maken dat een
hartstilstand iedereen kan treffen.’, zegt Goossens, ‘Dus ook je partner,
collega of vriendin.’ Volgens Goossens is er eigenlijk geen enkel argument te
verzinnen waarom niet iedereen zou leren reanimeren. ‘Er wordt altijd wel een
cursus in de buurt gegeven en duurt bovendien in totaal maar zes uur. Die tijd
zou iedereen over moeten hebben voor het redden van een leven.’
zijn tussen leven of dood. Een ambulance is vaak niet op tijd ter plaatse
waardoor omstanders moeten ingrijpen. Meestal is er geen voorteken voor een
hartstilstand, maar vindt deze plotseling plaats.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account