• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

Ziekenhuizen niet patiëntgericht

Gepubliceerd op: 17 juni 2008
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Er valt veel te verbeteren aan de klantvriendelijkheid van ziekenhuizen. Dat concludeert de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) uit de 2400 antwoorden op een meldactie.  

Wachten
Veel patiënten moeten lang
wachten in het ziekenhuis. Vooral in poliklinieken vinden mensen dat een
probleem. In een derde van de gevallen ging het om een wachttijd van langer dan
een uur. Medewerkers informeren patiënten niet goed over wachttijden en bieden
geen mogelijkheid op korte termijn een nieuwe afspraak te maken. De NPCF vindt dat ziekenhuizen hun
afsprakensysteem zo moeten inrichten dat patiënten bij iedere balie afspraken
kunnen maken voor diverse afdelingen.

 
Informatie
De informatievoorziening laat in de meeste
ziekenhuizen te wensen over, concludeert de NPCF. Belangrijk knelpunt is het
ontbreken van een vast aanspreekpunt. Ook gebrekkige afstemming tussen
verschillende disciplines is een probleem. In de meeste ziekenhuizen wordt
voldoende aandacht besteed aan afspraken voor na het ontslag, bijvoorbeeld over
medicijnen en thuiszorg.
 
Aanbevelingen
Met de resultaten van de meldactie wil de NPCF patiëntgerichte
ziekenhuiszorg bevorderen. Een lijst met aanbevelingen wordt aangeboden aan alle
ziekenhuizen in Nederland en aan hun koepelorganisaties.
 
Door: Redactie Nursing
NPCF
 
 

Gepubliceerd op: 17 juni 2008
Door: Redactie Nursing

Thema:

Overig

Tags:

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren