• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Overig Overig

Zorgmedewerkers niet trots op werkgever

Gepubliceerd op: 26 januari 2009
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Werknemers in de zorg zijn minder trots op hun werkgever en veel minder mensen in de zorg zijn bereid hun werkgever bij anderen aan te bevelen.

Dat blijkt uit het jaarlijkse nationale tevredenheidsonderzoek van onderzoeksbureau Integron. Voor het onderzoek werden 4400 mensen werzaam in zowel ziekenhuizen, verzorgingshuizen, thuiszorg en verpleeghuizen ondervraagd.

Het onderzoeksbureau maakte bij de steekproef geen onderscheid in verschillende functies, er zijn zowel verpleegkundigen als bijvoorbeeld schoonmakers en artsen in de instellingen ondervraagd. ‘Het gaat erom dat we een beeld krijgen van de tevredenheid onder medewerkers ten opzichte van hun leidinggevenden,’ aldus Rob Fest van Integron.

Loyaal
Medewerkers gaven aan de toegankelijkheid en betrouwbaarheid van leidinggevenden belangrijk te vinden. Ook veiligheid op de werkplek is belangrijker geworden. De zorgmedewerkers zijn daarnaast iets loyaler aan hun werkgever dan een jaar geleden.

Echte aandacht
Volgens Rob Fest moeten zorgorganisaties niet alleen geld steken in de werving van personeel, maar ook echte aandacht hebben voor de werknemers. ‘Het feit dat werknemers in de zorg de toegankelijkheid van leidinggevenden en de betrouwbaarheid van het management in de top 3 van kernverwachtingen plaatsen, spreekt wat mij betreft boekdelen.’

Door: redactie Nursing

Gepubliceerd op: 26 januari 2009
Door: Redactie Nursing

Thema:

Overig

Tags:

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Overig

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van november is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van oktober is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van september is uit: lees de artikelen online

Overig

Het Nursing-magazine van juli/augustus is uit: lees de artikelen online

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren