• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Praktijk Bejegening

Gastenboek nationale best practice

Gepubliceerd op: 7 november 2006
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Goedkoop én praktisch. Een gastenboek van zorgcentrum het Zonnehuis Amstelland is verkozen tot meest aansprekende best practice van ons land.

De afdeling revalidatie kreeg voor het gastenboek de V&VN Zorgaward
uitgereikt. De V&VN Zorgaward werd vorige week overhandigd aan de
verzorgenden van de revalidatieafdeling, die nu bijna een jaar werken met hun
gastenboek. Dit is een boek waarin cliënten en bewoners kunnen noteren wat zij
wel en niet goed vinden aan de zorgverlening of de afdeling.
 
Werkoverleg
Die op- en aanmerkingen komen structureel terug in het werkoverleg van het
verzorgend- en verplegend personeel. Wekelijks werken zij dan ook aan het
oplossen van knelpunten en het verbeteren van de zorg.
 
Kwetsbaar
De jury van de V&VN Zorgaward vond het
initiatief een goedkope en efficiënte manier om nauwe samenwerking tussen
personeel en bewoners te realiseren. Volgens de jury geeft dit initiatief blijk
van ‘hoe goed het is voor verbeteringen in de zorg wanneer verzorgenden en
verpleegkundigen zich kwetsbaar durven op te stellen’.
 
PRET
Het gastenboek is voortgekomen uit een project van
Zonnehuis Amstelland.
Dit project streeft professionaliteit, respect, elkaar
blij maken en toewijding na (PRET). Het Zonnehuis gaat de gewonnen geldprijs
besteden aan het invoeren van het gastenboek op alle andere afdelingen.
 
 

Gepubliceerd op: 7 november 2006
Door: Redactie Nursing

Thema:

Bejegening

Tags:

Bejegening

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Praktijk Bejegening

icon-Wondzorg

Wondzorg

Negatieve druktherapie: wat als mijn patiënt de pomp zat is?

icon-Bejegening

Bejegening

Blog Barbara: ‘Ze verlaat de afdeling in mijn oude trui en de broek van mijn man’

icon-Bejegening

Bejegening

Ernstig zieke patiënten komen in een rouwproces, hoe help je hen daarbij?

icon-Bejegening

Bejegening

Casus mantelzorg | ‘Het gaat niet meer met moeder, hoe ontlasten we vader?’

icon-Bejegening

Bejegening

Humor als verpleegkundige interventie: ‘Je hoeft geen rode neus op te zetten’

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren