• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Praktijk Bejegening

Zorgpersoneel ontevreden over communicatie

Gepubliceerd op: 22 januari 2008
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Ziekenhuispersoneel wil meer op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en strategische keuzes van de organisatie. Ze geven een onvoldoende voor de communicatie hierover. Dit blijkt uit het rapport Samen beter!

 
Daarnaast hebben medewerkers in de algemene – en categorale ziekenhuizen en
revalidatiecentra behoefte aan meer ontwikkelingsmogelijkheden. Van hun
direct leidinggevende verwachten medewerkers meer duidelijkheid over genomen
beslissingen en over te behalen doelen.
 
Samen beter!
In opdracht van de NVZ, en in samenwerking met sociale partners verenigd in
de Stichting Arbeidsmarkt Ziekenhuizen (StAZ) heeft Effectory
in 2006 het medewerkersonderzoek Samen beter! ontwikkeld. Het is een vervolg
op ‘Personeel in beeld’, dat in 2001 en 2004 is uitgevoerd. Het onderzoek is
verricht onder 30 instellingen die de Cao Ziekenhuizen toepassen.

 
Wel tevreden
De medewerkers zijn wel erg tevreden over de inhoud van hun werk en de
samenwerking met collega’s. De respondenten geven hun werk een rapportcijfer
7,1. In een vergelijkbaar onderzoek uit 2001 was dit nog een 6,5. Op de
vraag of medewerkers het werk fysiek goed aan kunnen scoort de branche een 7,7
tegen een 6,2 in 2004. Men ervaart het werk als zinvol (8,3) en heeft
duidelijkheid over hoe werkzaamheden moeten worden verricht. Daarnaast zijn
medewerkers in de ziekenhuizen tevreden over de balans tussen werk en privé
(7,3).
 
Abvakabo
FNV
 
Lees ook:
  • Patiënt
    tevreden over ziekenhuis

 

Gepubliceerd op: 22 januari 2008
Door: Redactie Nursing

Thema:

Bejegening

Tags:

Bejegening

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Praktijk Bejegening

icon-Bejegening

Bejegening

Blog Barbara: ‘Ze verlaat de afdeling in mijn oude trui en de broek van mijn man’

icon-Bejegening

Bejegening

Ernstig zieke patiënten komen in een rouwproces, hoe help je hen daarbij?

icon-Bejegening

Bejegening

Casus mantelzorg | ‘Het gaat niet meer met moeder, hoe ontlasten we vader?’

icon-Bejegening

Bejegening

Humor als verpleegkundige interventie: ‘Je hoeft geen rode neus op te zetten’

icon-Bejegening

Bejegening

‘Ik maak er een eind aan’: hoe ga je (niet) om met suïcidale patiënten?

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren