Consument en Veiligheid is een nieuwe landelijke campagne voor valpreventie bij ouderen begonnen.
Ouderen weten volgens Consument en Veiligheid vaak wel dat een val ingrijpende gevolgen kan hebben, maar ze doen te weinig aan preventie. De campagne met de naam ‘Laat je ouders niet vallen’ moet kinderen stimuleren hun ouders te behoeden voor een val.
Preventietips
De campagne geeft preventietips als het aanschaffen van een draadloze telefoon en een antislipmat tot een twaalfbadenkaart voor het zwembad om in conditie te blijven en het jaarlijks checken van de sterkte van de bril. De campagne bestaat onder meer uit een tv-spot die vandaag voor het eerst wordt uitgezonden.
Activiteiten
Verder vinden in de maand maart door het hele land activiteiten plaats die preventie van letsels door een val op de kaart moeten zetten. Consument en Veiligheid heeft 31 maart uitgroepen tot nationale Laat-je-ouders-niet-vallendag. Instellingen en organisaties besteden die dag extra aandacht aan valpreventie.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account