• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Praktijk Palliatieve Zorg

Competentiegericht onderwijs

Gepubliceerd op: 25 augustus 2010
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Over twee weken beginnen mijn lessen weer: colleges, praktijklessen (skillslab) en coachinglessen. Een halfjaar school gevolgd door een stage. Ik heb er veel zin in.

Op mijn school maken wij gebruik van competentiegericht onderwijs. Een methode waarbij zelfstandigheid en samenwerking vereist is. Zo beginnen wij altijd maandag met een coachingsles. In deze les bekijken wij als klas wat er de komende week gedaan moet worden (oriënteren). Onze coach (mentor) legt dan uit wat we moeten maken de komende week. En geeft adviezen over welk boek en/of sites we eventueel kunnen gebruiken.

Vervolgens gaan we dan in subgroepen plannen. We bekijken hoeveel opdrachten we moeten maken en hoe we dit gaan aanpakken. Gaan we de opdrachten samen of individueel maken? Als we ze samen maken, dan spreken we gelijk de dagen af waarop we kunnen samenzitten. Maken wij de opdrachten individueel dan plan jij voor jezelf. Wel spreken we dan af dat wij bijvoorbeeld voor donderdag de opdrachten af hebben.

En vrijdag bespreken we onze gemaakte opdrachten met onze coach/mentor. We reflecteren dan op ons eigen werk en de samenwerking. We stellen ons dan de vraag: ‘hoe is de samenwerking gegaan?’ of ‘zijn er nog moeilijke opdrachten geweest’?.

Aan de ene kant vind ik dit een goede methode want je leert goed samenwerken. Maar aan de andere kant denk ik dat we te veel verantwoordelijkheid krijgen. En waarom ik dat vind leg ik volgende week uit! 

Gepubliceerd op: 25 augustus 2010
Door: exed-admin

Thema:

Palliatieve Zorg

Tags:

Opleiding en deskundigheid

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Praktijk Palliatieve Zorg

icon-Sterven

Sterven

Wel of niet medicatie geven tegen reutelen in de palliatieve fase?

icon-Palliatieve Zorg

Palliatieve Zorg

Palliatieve zorgplanning: hoe pak je het aan?

icon-Palliatieve Zorg

Palliatieve Zorg

Waarom je iedere palliatieve patiënt een proactieve zorgplanning gunt

icon-Palliatieve Zorg

Palliatieve Zorg

Wetenschap | Palliatieve zorg in het ziekenhuis: begin er gewoon over

icon-Longziekten

Longziekten

Angst bij thuiswonende COPD-patiënten: wat kun je doen?

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren