• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Praktijk Palliatieve Zorg

De ideale docent

De ideale docent

Gepubliceerd op: 4 mei 2009
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Dat één van de vele symptomen van een hyper veel drinken is vergeet ik nooit meer. Ik hoor het die docent nog zeggen, dat polydipsie niks met de teletubbies te maken heeft.

Wat een goede tactiek dacht ik bij mezelf: humor. Humor om de aandacht vast te houden.

En zo probeert iedere docent op zijn manier studenten te prikkelen tot verdere verdieping in de stof. Maar ik vraag me af wat een docent het beste kan doen. En of de docent er wel wat aan kan doen. Zoveel verschillende docenten als er zijn, zoveel verschillende wensen van studenten zijn er ook.

De één wil graag een docent met veel praktijkervaring, terwijl de ander graag een docent wil met kennis van projectvaardigheden. Tsja… het beschrijven van praktijkervaringen in een scriptie is toch niet evidence-based, zou je denken. Maar aan de andere kant kun je ook geen scriptie schrijven als je geen idee hebt hoe iets in de praktijk werkt.

Zij die met veel humor een praktijkervaring kunnen visualiseren en dan ook nog prima kunnen uitleggen hoe je dat het beste op papier zet. De prins op het witte paard bestaat ook niet…toch?

Over welke eigenschappen moet een goede docent volgens jullie beschikken? En is daarbij (veel) praktijkervaring een vereiste? En moeten docenten die lesgeven aan jongerejaars meer praktijkervaring hebben dan docenten die lesgeven aan ouderejaars?

Gepubliceerd op: 4 mei 2009
Door: exed-admin

Thema:

Palliatieve Zorg

Tags:

Opleiding en deskundigheid

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Praktijk Palliatieve Zorg

icon-Sterven

Sterven

Wel of niet medicatie geven tegen reutelen in de palliatieve fase?

icon-Palliatieve Zorg

Palliatieve Zorg

Palliatieve zorgplanning: hoe pak je het aan?

icon-Palliatieve Zorg

Palliatieve Zorg

Waarom je iedere palliatieve patiënt een proactieve zorgplanning gunt

icon-Palliatieve Zorg

Palliatieve Zorg

Wetenschap | Palliatieve zorg in het ziekenhuis: begin er gewoon over

icon-Longziekten

Longziekten

Angst bij thuiswonende COPD-patiënten: wat kun je doen?

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren