• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Praktijk Wijkverpleging

Aan klagers geen gebrek

Gepubliceerd op: 29 juli 2010
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Klagen! We zijn er goed in als verpleegkundigen. Bijna nooit is iets goed, ál-tijd is er wel iets te zeuren.

Ik ben tot mijn schrik tot de ontdekking gekomen dat ik geen uitzondering op die stelling ben. Ik maak deel uit van een steeds groter wordende groep notoire klagers.
Als ik mijn weblogs van de afgelopen maanden doorlees, dan zie ik er best veel die een negatieve insteek hebben.

Nu zijn we als verpleegkundigen gewend om – als we een probleem tegenkomen – te kijken naar oplossingen. We nemen vaak niet de tijd om even rustig op een afstandje naar iets te kijken, alle ins en outs te wegen en dan tot een oordeel te komen.

Nee, we gaan er vol in, signaleren problemen en laten ons vooral horen over hoe het anders (dus beter?!) moet!

Herken je dat? Niets is fijner toch om eens lekker tekeer te gaan tegen bijvoorbeeld de overheid die alsmaar wil bezuinigen op de verkeerde plekken. Of tegen de werkgever die zegt geen geld te hebben voor een persoonlijk opleidingsplan voor jou.

Ik heb me  voorgenomen om vanaf vandaag minstens een keer per dag even stil te staan bij wat er wel allemaal goed is, voordat ik mag beginnen met klagen. Zoals collega’s die bereid zijn extra te werken zodat ik een ingelaste vergadering van de ondernemingsraad kan bijwonen. Of de relatiebeheerder die vlot en snel de indicatie heeft geregeld voor de spoedzorg die opgestart moet worden. Of het facilitair bedrijf dat ervoor zorgt dat een infuuspomp binnen enkele uren op het juiste adres wordt afgeleverd.

Zou het me lukken om daardoor wat meer ontspannen mijn werk te doen?

Gepubliceerd op: 29 juli 2010
Door: exed-admin

Thema:

Wijkverpleging

Tags:

Wijkverpleging

Lees Interacties

Geef je reactie Reactie annuleren

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Praktijk Wijkverpleging

icon-Wondzorg

Wondzorg

3 vragen over gedeelde wondzorg: ‘Cliënten kunnen meer wondzorgtaken zelf doen’

Oude vrouw ligt in bed in haar huiskamer.
icon-Wijkverpleging

Wijkverpleging

‘Zorgarrangeur’ kan wijkverpleegkundige of casemanager dementie zijn

Verpleegkundigen in de wijk in overleg.
icon-Wijkverpleging

Wijkverpleging

Reablement in de wijk: ‘Cliënten zijn blij als ze weer regie hebben over hun leven’

icon-Oncologie

Oncologie

Behandeling kanker thuis verhoogt kwaliteit van leven

icon-Wijkverpleging

Wijkverpleging

Nieuw: Zorgpad Alcoholmisbruik in de wijk

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren