KiesBeter.nl biedt sinds kort een wegwijzer klachtrecht. Deze wegwijzer is bedoeld voor iedereen die vragen, twijfels of klachten heeft na contact met een zorgverlener.
De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) constateerde vorig jaar dat het
stelsel van klachtmogelijkheden in de praktijk niet optimaal werkt. Er zijn
genoeg mogelijkheden om klachten te bespreken of in te dienen, maar patiënten
kennen die vaak onvoldoende. En ze weten niet goed wat ze ermee kunnen
bereiken.
stelsel van klachtmogelijkheden in de praktijk niet optimaal werkt. Er zijn
genoeg mogelijkheden om klachten te bespreken of in te dienen, maar patiënten
kennen die vaak onvoldoende. En ze weten niet goed wat ze ermee kunnen
bereiken.
De wegwijzer
De wegwijzer
geeft aan de hand van diverse situaties aan, hoe de procedure in zijn werk
gaat. De sitebezoeker krijgt uitleg over mogelijke (vervolg)stappen en de
gevolgen daarvan. Op die manier kan een patiënt weloverwogen de beslissing nemen
wel of geen klacht in te dienen. Ook wordt duidelijk bij welke partijen en
organisaties patiënten terecht kunnen met vragen.
geeft aan de hand van diverse situaties aan, hoe de procedure in zijn werk
gaat. De sitebezoeker krijgt uitleg over mogelijke (vervolg)stappen en de
gevolgen daarvan. Op die manier kan een patiënt weloverwogen de beslissing nemen
wel of geen klacht in te dienen. Ook wordt duidelijk bij welke partijen en
organisaties patiënten terecht kunnen met vragen.
Opdracht van VWS
De wegwijzer is ontwikkeld in samenwerking het expertisecentrum voor
klachtenmanagement in de zorgsector SOKG en andere partners, in opdracht van het
ministerie van VWS.
klachtenmanagement in de zorgsector SOKG en andere partners, in opdracht van het
ministerie van VWS.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account