• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Werk Cao

Ruzie met een collega

Gepubliceerd op: 15 februari 2010
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Een policollega belt. Mijn patiënt meneer Jongsma moest bij haar en ‘haar’ KNO-arts komen. Maar hij ligt in bed, zegt ze. Klopt, lach ik. Of ik wel weet dat hij allerlei slangen heeft? Ja, zeg ik. Waar gaat dit gesprek naar toe?

De policollega vertelt,op geïrriteerde toon, dat de patiënt zittend moet worden onderzocht en dat zij niet aan infusen en dergelijke mag komen. Of ik even bij haar wil komen draaien, tillen en sturen aan patiënt en slangen. Patiënt moet op stoel niet in een bed, is haar onverbiddelijke boodschap.

Ik vraag of de patiënt wel uit bed wil? Maar die heeft niet zoveel te willen, klinkt in collega’s stem. Als ik uitleg dat het geen onwil, maar mogelijk onvermogen betreft, omdat meneer Jongsma vorige week nog terminaal ziek leek, gaat de collega even vragen. Als meneer Jongsma door collega’s charmes wel even op de stoel wil, wordt mij gezegd dat ik wel kan komen.

Nou ja, zeg ik aarzelend, dat zeg je nu wel, maar weet je wel van mijn situatie? De policollega houdt haar adem hoorbaar in. Ik vertel dat ik op mijn afdeling, met slechts één andere collega samenwerk. ‘Dan is er toch nog iemand over?’ concludeert de polimevrouw. Ik voel aan dat ik niet over reanimatiesituaties hoef te beginnen, omdat deze mevrouw waarschijnlijk toch geen reanimaties voorziet op mijn afdeling. Mopperend loop ik naar de poli.

Op de poli speur ik langs de vriendelijke baligezichten naar de meedogenloze telefoondame van daarnet. Tot mijn verrassing zijn ze eigenlijk allemaal heel aardig. Misschien is de telefooncollega zojuist naar huis gegaan; oververmoeid of overspannen? Heel vriendelijk word mij de ruimte gewezen, waar ik mijn patiënt heel geduldig mag installeren. De polimensen zijn uiterst behulpzaam.

Waar ging dit mis? Waarom werd ons telefoongesprek er zo één van twee kampen tegenover elkaar? Het draait toch allemaal om één patiënt?

Gepubliceerd op: 15 februari 2010
Door: exed-admin

Thema:

Cao

Tags:

Cao-onderhandelingen Samenwerken

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account


Werk Cao

cao ziekenhuis
icon-Cao

Cao

Niet iedereen blij met cao ziekenhuizen: ‘Ik word er verdrietig van’

Eurobiljetten.
icon-Cao

Cao

Werk je in een ziekenhuis? Zo bereken je hoeveel de nieuwe cao je bruto oplevert

icon-Cao

Cao

Verpleegkundige in ziekenhuis krijgt 15% loonsverhoging

icon-Cao

Cao

Nieuwe landelijke staking ziekenhuizen aangekondigd

cao-ziekenhuizen
icon-Cao

Cao

Protestmars, spandoeken en ludieke acties: dit was de staking van 16 maart

Bekijk meer

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren