Tena heeft besloten de telefonische benadering van Achmea-verzekerden met incontinentieproblemen voorlopig stop te zetten.
Zo reageert het bedrijf op de kritiek in de media over het belgedrag. Onder anderen minister Schippers van VWS uitte zorgen over de privacy van patiënten en het commerciële belang van het bedrijf. Sinds kort benadert Tena mensen op verzoek van apothekers. Die moeten van verzekeraar Achmea in kaart brengen wie hun incontinentiepatiënten zijn en wat voor producten ze gebruiken.
Privacy
In een persbericht schrijft Tena: ‘Er zijn vragen in de media ontstaan, vooral met betrekking tot privacy en of Tena, als commerciële partij, een onafhankelijke rol zou kunnen vervullen. De gegevens die door de gebruikers worden verstrekt, worden door Tena met grote discretie behandeld en zonder toestemming van de gebruiker niet voor andere doeleinden gebruikt. De onafhankelijkheid is gegarandeerd door het feit dat zowel de keuze voor het merk als het producttype uiteindelijk bij de apotheker ligt. Tena adviseert, maar bepaalt niet. De aantijging dat Tena zou bepalen hoeveel incontinentiemateriaal een gebruiker vergoed krijgt is dan ook pertinent onwaar.’
Bron: Tena / Zorgvisie – Wouter van den Elsen
Lees ook:
- Weblog Conny: Tena
- Weblog Conny: Incontinentie
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account