• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Nursing.nl, jouw Nursing-profiel of jouw abonnement? Op onze FAQ pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.

Online

Waarom kan ik niet bij alle artikelen op Nursing.nl?

Sommige artikelen op onze website of in onze e-mailnieuwsbrief hebben de aanduiding  ’Premium’. Dit zijn artikelen speciaal voor abonnees. Soms gaat het om artikelen uit het Nursing-magazine. Zodra je een abonnement hebt afgesloten, krijg je onbeperkt toegang tot al deze vakinformatie. Wil je het eerst uitproberen? Kies dan voor een proefmaand!

Hoe maak ik een account aan?

Als je wilt reageren op artikelen en berichten wilt opslaan heb je een BSL Account nodig. Heb je nog geen account? Maak dan hier jouw BSL-account aan.
Heb je al een BSL account maar nog geen abonnement, dan kun je dit online afsluiten. Let er tijdens het aanschaffen wel op dat je in het bestelproces het e-mailadres gebruikt van jouw BSL-account.

Waarom moet ik elke keer opnieuw inloggen op Nursing.nl?

Moet je steeds opnieuw inloggen op Nursing.nl? Dit kan te maken hebben met verkeerde informatie die is opgeslagen in de cookies van je apparaat en browser. Wij raden je aan om eenmalig de cookies van de browser te verwijderen en opnieuw in te loggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Je kunt via deze pagina een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt dan, na het invullen van jouw e-mailadres, een link gemaild. Met behulp van deze link kunt je jouw wachtwoord opnieuw instellen.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen. Hoe kan ik dat doorgeven?

Als je e-mailadres is gewijzigd dan horen we dit graag van je. Geef de wijziging door via deze pagina.

Proefmaand

Wat houdt de Nursing proefmaand in?

Met de Nursing proefmaand krijg je toegang tot alle informatie en artikelen op Nursing.nl. Dit is inclusief de artikelen uit ons magazine. Met de proefmaand heb je een maand lang gratis toegang tot de website. De proefmaand loopt automatisch af, je zit nergens aan vast.

Abonnement

Hoe kan ik mij abonneren?

De verschillende abonnementsvormen van Nursing kun je hier vinden en met elkaar vergelijken. Als je het gewenste abonnement hebt gevonden ga je via de button naar de webshop van Bohn Stafleu van Loghum (BSL.nl/shop). In de webshop van onze uitgever kun je gemakkelijk jouw Nursing abonnement naar keuze afsluiten.

Wanneer verschijnt Nursing Magazine?

Nursing magazine verschijnt 8x per jaar en ontvang je als je een abonnement hebt op Nursing Compleet.
Verschijningsdata 2023:
Nr 1 9-feb
Nr 2 23-mrt
Nr 3 4-mei
Nr 4 15-jun
Nr 5 27-jul
Nr 6 7-sep
Nr 7 19-okt
Nr 8 30-nov

Wanneer gaat mijn abonnement in?

De digitale toegang gaat direct in, na je bestelling ontvang je per e-mail instructies voor het aanmaken van je persoonlijk account. Heb je gekozen voor een abonnement inclusief het vakblad, dan ontvang je de eerstvolgende editie zodra deze uitkomt. Nursing Magazine verschijnt 8x per jaar.

Hoe lang loopt mijn abonnement?

Abonnementen kunnen op elk gewenst moment ingaan. Na het eerste loopjaar wordt een abonnement automatisch verlengd, tenzij twee maanden voor de vervaldatum is opgezegd via het daarvoor bestemde formulier. Als vakuitgave hanteren wij de opzegregels uit het verbintenissenrecht. Wij gaan er van uit dat je het abonnement uit hoofde van jouw beroep afsluit.

Nursing Magazine niet ontvangen?

Ben je Nursing Compleet abonnee? En heb je jouw laatste editie niet ontvangen? Dit kun je doorgeven door dit formulier in te vullen.
Je ontvangt de niet bezorgde editie binnen vijf werkdagen. Heb je een eerdere (oudere) editie van Nursing niet ontvangen? Geef dit dan telefonisch aan ons door via 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.00).

Ik heb een betaald abonnement, maar kan niet bij alle artikelen…

Controleer eerst of je nog bent ingelogd. In sommige situaties is het nodig op opnieuw in te loggen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar kan ik mijn klantnummer vinden?

Het klantnummer kun je bovenaan je factuur vinden en boven je naam op de adresdrager die bij jouw tijdschrift zit

Kan ik mijn abonnementvorm wijzigen?

Als je wilt overstappen op een goedkoper abonnement, is dit mogelijk aan het einde van je huidige abonnementsperiode.
Overstappen naar een duurder abonnement is op ieder gewenst moment mogelijk. Om je abonnement te wijzigen kun je hier contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

We hopen natuurlijk dat we je met Nursing lang mogen blijven ondersteunen in je werk en dat je het ons laat weten als je verbeterpunten voor Nursing ziet.
Wil je toch opzeggen? Dat kan 2 maanden voor het einde van je abonnementsperiode via dit formulier.
Je kunt helaas niet telefonisch opzeggen.

Financieel

Op welke wijze kan ik een betaling doen?

Wil je een Nursing abonnement afsluiten? In de BSL shop kun je jouw abonnement betalen per factuur of acceptgiro.

Kan ik op factuur betalen?

Je kunt bij een bestelling van abonnementen, zoals Nursing, of bij een zakelijke bestelling op factuur kopen. De factuur ontvangt je apart en is afkomstig van Springer Media B.V.. Bij betaling vragen we je om het factuurnummer en je klantnummer te vermelden. Je kunt deze gegevens op je factuur vinden.

Kan ik op factuur betalen?

Je kunt bij een bestelling van abonnementen, zoals Nursing, of bij een zakelijke bestelling op factuur kopen. De factuur ontvangt je apart en is afkomstig van Springer Media B.V.. Bij betaling vragen we je om het factuurnummer en je klantnummer te vermelden. Je kunt deze gegevens op je factuur vinden.

Op mijn factuur staat een Duits bankrekeningnummer…

Ja, dat klopt. De financiële administratie van Nursing wordt uitgevoerd door Springer Media B.V.. Wij zijn onderdeel van de internationale wetenschappelijke uitgeverij Springer Nature, dat is gevestigd in Duitsland en bankiert bij de Deutsche Bank AG, Berlin.

Is je rekening niet geschikt voor een overboeking naar een buitenlands rekeningnummer? Dan kun je ons Nederlandse bankrekeningnummer gebruiken:

IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50. Op naam van: Springer Media B.V.

Vermeld bij je betaling altijd jouw factuurnummer en klantnummer.

Wat is het rekeningnummer van Nursing?

Het rekeningnummer van Nursing voor handmatige betalingen is ons Duitse rekeningnummer van Springer Media B.V. Onze bankgegevens zijn:
Deutsche Bank AG, Berlin
Unter den Linden 13-15
10117 Berlin
Germany
IBAN: DE76 1007 0000 0034 8565 00
BIC: DEUTDEBB
Account Holder: Springer Media B.V.

Vermeld bij je betaling altijd jouw factuurnummer en klantnummer.
Aangezien dit een buitenlands bankrekeningnummer is, moet je bij het overmaken kiezen voor ‘buitenlandbetalingen’. Als je rekening niet geschikt is om een overboeking naar het buitenland te kunnen doen, dan kun je ook het onderstaande Nederlandse bankrekeningnummer gebruiken.

Deutsche Bank AG, Amsterdam
De Entree 99 – 197
1101 HE Amsterdam
IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50
BIC: DEUTNL2A
Op naam van: Springer Media B.V.

Congres

Kan ik mij ook op de dag zelf nog aanmelden?

Ja, indien het congres nog niet volgeboekt is, is het mogelijk om jezelf op de dag zelf nog te registeren bij de registratiebalie.

Een collega wil mijn toegangskaart overnemen, kan dat?

Ja, het is mogelijk om jouw inschrijving op een andere naam te laten zetten. Stuur hiervoor een e-mail met de gegevens van de persoon die jouw inschrijving gaat overnemen (in ieder geval naam, functie en e-mailadres) naar aanmelder@bsl.nl. Op de dag zelf kun je het ook eventueel nog aan de balie regelen.

Helaas moet ik mijn aanmelding annuleren, hoe doe ik dat?

Bij verhindering kan je altijd een vervanger van jouw inschrijving gebruik laten maken. Wil je hier geen gebruik van maken dan kun je jouw inschrijving annuleren.
Je inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren (post/e-mail). Annuleer je tot vier weken voor aanvang van het event, dan brengen wij € 50 p.p. (incl. btw) aan administratiekosten in rekening.
Bij congressen met een deelnameprijs vanaf € 750 p.p. (excl. btw) bedragen de administratiekosten € 250 p.p. (incl. btw). Bij een congres met een deelnameprijs van minder dan € 100 p.p. (excl. btw) bedragen de administratiekosten € 35 p.p. (incl. btw). Meld je jezelf binnen vier weken voor aanvang af? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen.

Wanneer kan ik mijn workshopkeuze doorgeven? Kan ik mijn workshopkeuze nog wijzigen?

Als je bij inschrijving nog geen workshopkeuzes kon maken, dan sturen we je een bericht zodra de workshopinschrijving van start gaat. Dit bericht ontvang je op het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld.
Het is mogelijk te wisselen van workshop indien de workshop van jouw keuze nog niet vol zit. Stuur dan een e-mail met je nieuwe keuze naar aanmelder@bsl.nl.

Worden mijn accreditatiepunten automatisch bijgeschreven?

Ja, wanneer je de juiste gegevens aan ons heeft verstrekt, verwerken wij jouw accreditatiepunten binnen zes weken na aanvang van het congres.

Ik ben vergeten mijn BIG- of relatienummer in te vullen tijdens het kiezen van de workshops. Kan ik nog in aanmerking komen voor accreditatiepunten?

Wil je alsnog in aanmerking komen voor accreditatiepunten stuur dan een e-mail met jouw BIG- of relatienummer naar aanmelder@bsl.nl.

Komen de presentaties van het programma online?

Ja, na afloop van het congres worden de presentaties online beschikbaar gesteld mits de spreker hier toestemming voor geeft. De link naar de presentaties ontvang je, samen met de evaluatie, één dag na het congres per e-mail.
We raden je aan om de link op te slaan als je een presentatie later wilt bekijken.

Ik ben allergisch voor ….. Aan wie kan ik dit doorgeven?

Indien je allergisch bent voor bepaalde ingrediënten of voedingsmiddelen, horen wij dit graag uiterlijk twee dagen voor het congres. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice om jouw dieetwensen door te geven.

Ik zit in een rolstoel, is de congreslocatie toegankelijk, is er een aparte rolstoelparkeerplaats, is er een aparte plek voor de rolstoel in de zaal?

Onze congressen vinden plaatst op verschillende congreslocaties. Meestal zijn deze locaties goed bereikbaar voor deelnemers in een rolstoel en voorzien van liften en invalidentoiletten. Als je twijfelt of vragen heeft kun je kunt contact opnemen met onze klantenservice.

Ik wil niet gefilmd of gefotografeerd worden tijdens het congres. Aan wie kan ik dit laten weten?

Op sommige congressen wordt er gefotografeerd en gefilmd. Wij gebruiken deze beelden voor een terugblik en ter promotie van volgende events. Wil je niet op de foto of video komen? Laat het ons dan bij de registratiebalie weten.

Nursing Challenge

Wat is de Nursing Challenge?

In elke Nursing vind je twee artikelen met een online kennistoets. Deze toetsen mag je als abonnee maken. Je verdient hiermee accreditatiepunten én maakt kans op leuke prijzen.

Wie kunnen er de Nursing Challenge maken?

De Nursing Challenge is exclusief voor abonnees. Het maakt niet uit of je een Nursing Compleet of een Nursing Digitaal abonnement hebt.

Hoe vaak mag ik 1 toets maken/herkansen?

Je hebt per kennistoets 3 kansen om deze voldoende af te ronden.

Wanneer ben ik geslaagd?

Om in aanmerking te komen voor accreditatiepunten moet een toets voldoende zijn afgerond. Je scoort een voldoende als je tenminste 70% van de vragen goed hebt beantwoord.

Hoe kan ik mijn BIG/V&VN nummer doorgeven voor de accreditatiepunten?

Als je op de Nursing website inlogt dan kun je vervolgens naar je profielpagina. Vul hier je BIG nummer en V&VN relatienummer in.

Mijn BIG/V&VN nummer stond niet in mijn profiel toen ik de toets maakte. Wat nu?

Tot 3 maanden na het maken van de kennistoets kunnen wij de accreditatiepunten voor je laten bijschrijven. Zodra je BIG nummer en V&VN relatienummer alsnog in je profiel op de Nursing website staan, geven wij de punten door. De bijschrijving van de punten duurt in dit geval een week. Na 3 maanden is het helaas niet meer mogelijk om punten bij te laten schrijven.

Hoe lang duurt het voordat mijn accreditatiepunten zijn bijgeschreven?

Punten worden dagelijks automatisch bijgeschreven. Let op dat je BIG nummer en V&VN relatienummer in je profiel op de Nursing website staan.

Maak ik halverwege het jaar nog kans op een van de leuke prijzen?

Wanneer je de toetsen doet, maakt niet uit voor je kans op de prijzen. Elke maand bepalen we een prijswinnaar over de maand ervoor. Daarnaast bepalen we in juli de winnaar van de Nursing Zomer Challenge en in januari de winnaar van de Nursing Winter Challenge.

Krijg ik een certificaat van de kennistoetsen?

Als je een kennistoets voldoende hebt afgerond dan kun je zelf een certificaat printen.  Deze mogelijkheid wordt per kennistoets aangeboden via ons platform. Hiervoor moet je wel je volledige naam hebben ingevuld in je profiel op Nursing.nl.

Krijg ik een certificaat van de kennistoetsen?

Als je een kennistoets voldoende hebt afgerond dan kun je zelf een certificaat printen.  Deze mogelijkheid wordt per kennistoets aangeboden via ons platform. Hiervoor moet je wel je volledige naam hebben ingevuld in je profiel op Nursing.nl.

Hoe pas ik mijn profiel aan?

Om je profiel aan te vullen volg je de volgende stappen:
log in op nursing.nl
klik op profiel (naast uitloggen)
klik nu op het tabblad “profiel”
klik rechts op “gegevens aanpassen”
vul jouw profiel aan en klik rechts onder op “bijwerken”
Om in aanmerking te komen voor accreditatiepunten is het belangrijk dat je de gegevens zorgvuldig invult.


Is je vraag niet beantwoord?

Is jouw vraag niet beantwoord? Je kunt nog meer vragen vinden op de website van onze klantenservice. Vind je daar ook niet jouw antwoord? Of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via e-mail of bel ons: 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.00).

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren