Het duurde even, maar dan heb je ook wat. Urenlange brainstormsessies met verpleegkundigen uit Nederland en Vlaanderen, pittige discussies tussen redacteuren onderling en vooral heel lange meetings met de vormgever.
Het heeft allemaal geleid tot dit resultaat. Even mijn megafoon pakken: ‘Nursing is vernieuwd! Ons prachtige tijdschrift heeft nu nog meer diepgang, is blikverruimend, bevat meer opinie, spraakmakende interviews en nieuwe frisse rubrieken! En ook de moderne look is gekozen volgens de laatste trends in bladenland!’
Snelle reclamejongens kunnen dat goed. Schreeuwen. Slogans verzinnen waarmee we telkens worden verleid tot het kopen van vooral nieuwe producten. Want nieuw is mooi. Nieuw is verrassend. Nieuw is lekkerder, frisser, goedkoper, duurzamer, veiliger. Nieuw is per definitie altijd beter. Nieuw verkoopt. Altijd. Zelfs als al dat nieuws stiekem niet eens zo nieuw (meer) is. In de reclame wordt gebruikgemaakt van onze dierlijke instincten. Mensen zijn snel te verleiden. Dat is pure psychologie en niks moeilijks aan. Het wordt pas lastig je te onderscheiden tussen al dat geschreeuw als je daadwerkelijk iets nieuws op de markt brengt, want hoe verkoop je dát dan? Door simpelweg een goed product te maken. Kwaliteit verkoopt. Goede producten behoeven geen introductie, geen megafoonproza of sluikreclame. Een goed verhaal spreekt voor zichzelf. De beste maaltijden worden in stilte verorberd. De beste gesprekken in stilte gevoerd en geheimen in stilte gekoesterd.
Alleen, deze nieuwe Nursing is geen geheim. Sterker nog. Je mag het best verder vertellen. Via mond op mond of tweet en retweet. Beleef het zelf. Laat deze nieuwe Nursing lekker door je vingers glijden, voel de pagina’s, ruik de verse inkt, lees en laat lezen. Ja, Nursing is vernieuwd. Geniet ervan.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account