Gratis nieuwsbrief Meld je aan voor de gratis e-mail nieuwsbrief van Nursing, TvV en TvZ. Klik hier

'Imago borstvoeding heeft push nodig'

Het Voedingscentrum heeft beginnende ontwerpsters uitgedaagd hippe, vrouwelijke mode met een duidelijke ‘pro-borstvoeding’-uitstraling te creëren om het imago van borstvoeding een positieve impuls te geven.

Uit recent onderzoek van het Voedingscentrum blijkt dat Nederlanders zélf behoorlijk positief denken over borstvoeding, maar anderen een minder positieve houding toedichten.
 
Niet sexy
Mannen vinden borstvoeding ouderwetser dan vrouwen. Bovendien is borstvoeding niet sexy volgens mannen. Op de Negen-maanden-beurs strijden drie ontwerpen om het predikaat ‘beste moedermelkmode’.
 
Hip en praktisch
Het Voedingscentrum heeft drie modeontwerpsters gevraagd een statement voor het vanzelfsprekende van borstvoeding uit te werken in de vorm van borstvoedingskleding. Criteria voor de ontwerpen zijn: hip, vrouwelijk en praktisch. De ontwerpen moeten passen in deze tijd, waarin vrouwen vaak verschillende rollen combineren en er altijd modebewust bij willen lopen.
 
'Breakfast till dinner'
 

Redactie Nursing

Gerelateerde tags

Of registreer je om te kunnen reageren.

Nursing is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden