Gratis nieuwsbrief Meld je aan voor de gratis e-mail nieuwsbrief van Nursing, TvV en TvZ. Klik hier

Een bijzonder geval...

Conny's cliënt krijgt een telefoontje van een vieze man.
viezeman

Soms denk ik wel eens als iemand slecht hoort; gelukkig maar. Ik zal het even uitleggen. Verleden week ging ik een cliënt helpen met het douchen. Ik was bezig om de benodigde spullen te verzamelen, en mevrouw was zich intussen aan het uitkleden in de badkamer.

 

Telefoon 

Opeens gaat haar telefoon over en om haar van dienst te zijn, neem ik de hoorn op en gaf hem aan de eigenaresse van het toestel. Deze is erg doof en had haargehoorapparaten nog niet in vanwege de wekelijkse douchebeurt van die ochtend. Ze neemt de hoorn van mij over en noemt haar naam. Gelijk daarop gebeurt er niets kennelijk, want ze zegt tegen mij na de tweede poging dat ze niets hoort.

 

Gehijg 

Meteen geeft ze mij de hoorn weer terug en ik luister of ik dan misschien wel iets kan horen. ‘Hallo', zeg ik en wacht even of er een antwoord komt. Dan hoor ik een hoop gekreun en gehijg... ‘O jee, een hijger!' schiet er door mijn hoofd en ik kijk in een paar vragende ogen van mijn cliënt.

 

Astma 

Meteen begin ik te lachen en roep heel hard, vlak bij de hoorn: O, dit is vast een astmalijder! Waarop mijn cliënt direct reageert: ‘O zuster, is dat zo? Maar ik ken helemaal geen familie of kennissen die aan astma lijdt...'

 

Zuivere koffie

Na het ophangen legde ik de bewoonster uit dat het telefoontje geen zuivere koffie was. Daarna hebben wij samen smakelijk moeten lachen om dit rare voorval. Tja, er lopen maar vreemde mensen rond, concludeerden we.

 

Heb jij wel eens iets geks of grappigs op de werkvloer meegemaakt? Laat je reactie hieronder achter!

 

Volg het laatste nieuws over de zorg en blogs hier op twitter

Gerelateerde tags

Of registreer je om te kunnen reageren.

Nursing is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden