Gratis nieuwsbrief Meld je aan voor de gratis e-mail nieuwsbrief van Nursing, TvV en TvZ. Klik hier

Sigaar veroorzaakte dodelijke brand in verzorgingshuis

Een brandende sigaar is 'hoogstwaarschijnlijk' de oorzaak geweest van de brand die vorige week het leven kostte van de bewoner van een verzorgingshuis in Oirschot.
Sigaar veroorzaakte dodelijke brand in verzorgingshuis
Foto: ANP

Dit zegt bestuurder Arnold Vosters van Joris Zorg. Het was bekend dat het 83-jarige slachtoffer regelmatig een sigaartje rookte op zijn kamer, vertelde de locatiedirecteur. De politie noemt de smeulende sigaar 'aannemelijk' als oorzaak. Er is in ieder geval geen sprake van een misdrijf of kortsluiting, aldus een woordvoerder. Er komt geen nader onderzoek.

Verwondingen

De brand brak rond 18.30 uur uit. Omdat binnen een paar minuten na de eerste melding ook via een handmelder alarm werd geslagen, rukten hulpdiensten massaal uit. Bij aankomst van de brandweer woedde er brand in het appartement van de 83-jarige bewoner. Het gebouw hoefde niet ontruimd te worden. De brand was snel onder controle. Het slachtoffer werd per ambulance naar het Catharina ziekenhuis in Eindhoven gebracht. Daar overleed hij later op de avond aan zijn verwondingen.

 

Bron: ANP

Rhijja Jansen

Of registreer je om te kunnen reageren.

Nursing is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden