Dit meldt Zorgvisie. Vierstroom zet de nieuwe wervingsmethode in om beter aan te sluiten op de veranderende omgeving en interesses van werkzoekenden. Volgens de organisatie speelt social media een grote rol. ‘Zo’n 41 procent van de werknemers in de VVT-sector is actief op Facebook, Hyves en Twitter. Om hen te bereiken is het belangrijk aansluiting te vinden bij hun normale mediagebruik; zij zijn namelijk niet actief op zoek naar vacatures. Een laagdrempelige game kan mensen prikkelen, testen en attenderen op Vierstroom als zorgaanbieder en als werkgever.’
Who Cares!
De game daagt spelers uit om zelf de zorg te organiseren aan cliënten in de thuiszorg of een woonzorgcentrum. Hierbij moeten de handen uit de mouwen. Net als in de praktijk is het soepel samenwerken met collega’s belangrijk. Daarmee scoort een speler punten. En natuurlijk is goed oog hebben voor de wensen en behoeften van de cliënten essentieel. Communicatie, coördinatie en eigen verantwoordelijkheid worden spelenderwijs getoetst.
Klik hier om het spel te spelen
Bron: De Vierstroom