Goedkoop én praktisch. Een gastenboek van zorgcentrum het Zonnehuis Amstelland is verkozen tot meest aansprekende best practice van ons land.
De afdeling revalidatie kreeg voor het gastenboek de V&VN Zorgaward
uitgereikt. De V&VN Zorgaward werd vorige week overhandigd aan de
verzorgenden van de revalidatieafdeling, die nu bijna een jaar werken met hun
gastenboek. Dit is een boek waarin cliënten en bewoners kunnen noteren wat zij
wel en niet goed vinden aan de zorgverlening of de afdeling.
uitgereikt. De V&VN Zorgaward werd vorige week overhandigd aan de
verzorgenden van de revalidatieafdeling, die nu bijna een jaar werken met hun
gastenboek. Dit is een boek waarin cliënten en bewoners kunnen noteren wat zij
wel en niet goed vinden aan de zorgverlening of de afdeling.
Werkoverleg
Die op- en aanmerkingen komen structureel terug in het werkoverleg van het
verzorgend- en verplegend personeel. Wekelijks werken zij dan ook aan het
oplossen van knelpunten en het verbeteren van de zorg.
verzorgend- en verplegend personeel. Wekelijks werken zij dan ook aan het
oplossen van knelpunten en het verbeteren van de zorg.
Kwetsbaar
De jury van de V&VN Zorgaward vond het
initiatief een goedkope en efficiënte manier om nauwe samenwerking tussen
personeel en bewoners te realiseren. Volgens de jury geeft dit initiatief blijk
van ‘hoe goed het is voor verbeteringen in de zorg wanneer verzorgenden en
verpleegkundigen zich kwetsbaar durven op te stellen’.
De jury van de V&VN Zorgaward vond het
initiatief een goedkope en efficiënte manier om nauwe samenwerking tussen
personeel en bewoners te realiseren. Volgens de jury geeft dit initiatief blijk
van ‘hoe goed het is voor verbeteringen in de zorg wanneer verzorgenden en
verpleegkundigen zich kwetsbaar durven op te stellen’.
PRET
Het gastenboek is voortgekomen uit een project van
Zonnehuis Amstelland. Dit project streeft professionaliteit, respect, elkaar
blij maken en toewijding na (PRET). Het Zonnehuis gaat de gewonnen geldprijs
besteden aan het invoeren van het gastenboek op alle andere afdelingen.
Het gastenboek is voortgekomen uit een project van
Zonnehuis Amstelland. Dit project streeft professionaliteit, respect, elkaar
blij maken en toewijding na (PRET). Het Zonnehuis gaat de gewonnen geldprijs
besteden aan het invoeren van het gastenboek op alle andere afdelingen.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account