Chantal van Gerven werkt op een groep met 20 cliënten die geheugenproblemen hebben. Dat betekent dat ze veelal dementerend zijn. Chantal en haar team verzorgen de dagbesteding voor de cliënten die daardoor langer thuis kunnen blijven wonen. “Wij laten alles wat we aan boodschappen nodig hebben door Jumbo bezorgen. Van de cupjes jam tot de shampoo. En daar zijn we heel blij mee.”
Budget en tijd zijn de bottlenecks
Tijd en budget zijn de grootste bottlenecks als we over de boodschappen praten. “In alles wat we doen staat de cliënt op één. Voor hen halen we het maximale uit ons boodschappenbudget. Daarom kiezen we voor het huismerk. Dat is een perfecte kwaliteit voor een lage prijs. Ook wil je overdag alle aandacht aan de groep geven. De boodschappen deden we daarom vroeger regelmatig in onze eigen tijd. Dat kwam dan beter uit. Nu komt Jumbo ze brengen. De bezorger staat iedere dinsdag tussen 10 en 12 voor de deur. Daardoor kunnen we nog meer tijd aan de cliënten geven.”
Afspraak is afspraak, en dat is top
Over de bezorging is Chantal echt te spreken. “De producten worden goed en netjes op tijd bezorgd. Dat is allemaal dik in orde. We bestellen werkelijk alles wat we nodig hebben bij Jumbo. Van de koffie tot de lunch. Ook de spullen voor de schoonmaak en het wc-papier. Zelfs de bingo-prijsjes bestellen we mee. Dat wordt iedere week keurig volgens afspraak geleverd. De bezorgers zijn altijd even vriendelijk en behulpzaam. Het lijkt wel reclame, maar wij geven Jumbo een dikke 9!”
Online heeft veel voordelen
Chantal bekent dat ze eigenlijk een hekel heeft aan boodschappen doen. “Thuis neemt mijn moeder, die een paar deuren verderop woont, vaak boodschappen voor me mee. En op het werk laten we het dus bezorgen.” Toen het team nog zelf de boodschappen voor de groep deed, waren dat vaak karren vol. Een heel gedoe. “Als je online boodschappen doet, hoef je niet te sjouwen. En je koopt ook echt alleen wat je nodig hebt. Het is veel efficiënter. Met ons krappe budget is dat heel prettig.”
Een echte fan
“De jongens die de boodschappen komen bezorgen, hebben het altijd druk. Soms bied ik een kopje koffie aan, maar helaas, daar hebben de mannen geen tijd voor. De volgende bestelling wacht alweer.” Ik vertel Chantal dat Jumbo een samenwerking is aangegaan met Makro. “Dat is wel mooi. Nog meer keus. Laatst hadden we een stamper nodig. Die had ik ook graag meteen mee besteld. Kan dat nu wel? Dat zou namelijk heel mooi zijn.” Het doet verder niets af aan de tevredenheid van Chantal. “Zelfs de reclame van Jumbo vind ik leuker dan de meeste andere. Als ze nog ’ns een keer iemand nodig hebben om naast Frank Lammers te staan, mogen ze me bellen.”
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account