‘Imago borstvoeding heeft push nodig’

Het Voedingscentrum heeft beginnende ontwerpsters uitgedaagd hippe, vrouwelijke mode met een duidelijke ‘pro-borstvoeding’-uitstraling te creëren om het imago van borstvoeding een positieve impuls te geven.<BR>

Uit recent onderzoek van het Voedingscentrum blijkt dat
Nederlanders zélf behoorlijk positief denken over borstvoeding, maar anderen een
minder positieve houding toedichten.

 
Niet sexy
Mannen vinden borstvoeding ouderwetser dan vrouwen. Bovendien is
borstvoeding niet sexy volgens mannen. Op de Negen-maanden-beurs strijden drie
ontwerpen om het predikaat ‘beste moedermelkmode’.
 
Hip en praktisch
Het Voedingscentrum heeft drie modeontwerpsters gevraagd een statement voor
het vanzelfsprekende van borstvoeding uit te werken in de vorm van
borstvoedingskleding. Criteria voor de ontwerpen zijn: hip, vrouwelijk en
praktisch. De ontwerpen moeten passen in deze tijd, waarin vrouwen vaak
verschillende rollen combineren en er altijd modebewust bij willen lopen.
 
‘Breakfast till dinner’
 

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.