Deze verpleegkundigen hebben succes op social media

Ze gebruiken social media om hun vak op de kaart te zetten en dat heeft effect. Ze scoren retweets, likes en worden soms zelfs opgemerkt door de politiek. Vier verpleegkundige influencers - Barbara, Eline, Tommie en Ilse - over de waarde van social media voor het vak.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Eline van Wijngaarden

Dit artikel staat ook in Nursing-magazine oktober 2018

Wat zijn influencers?
Influencers oefenen – al dan niet bewust – invloed uit op het gedrag van een doelgroep en verwerven daar bekendheid mee. Influencers hebben veel volgers op social media. In de reclamewereld worden influencers regelmatig betaald om reclame te maken voor producten of diensten. Voor de influencers in dit artikel geldt dat (nog) niet.

‘Ik gooi graag een balletje op’

Barbara van Ede (46), werkt als mediumcareverpleegkundige op de afdeling Neurologie van het UMC Utrecht. Haar blogs en tweets worden regelmatig gedeeld onder honderden verpleegkundigen op social media.

‘Vaak kom

0
4519

Wil je dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen. Wil je dit?

Ben je al abonnee? Log dan in en lees verder

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.