• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nieuws, blogs en meer | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
    • Nursing.be
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Blog Conny: 'Soms spreek je een collega tig keer aan, maar doet ze er niks mee'

Blog Conny: 'Soms spreek je een collega tig keer aan

Gepubliceerd op: 17 augustus 2015
Dit bericht is ouder dan 5 jaar

Feedback geven en nemen is een voorwaarde in je werk als zorgverlener. Het is één van de mogelijkheden om elkaar te kunnen aanspreken zonder dat er ruzie ontstaat.

En het maakt dat je als collega’s onderling goed kunt samenwerken. Het elkaar aanspreken op gedrag is noodzakelijk als je samen goed werk wilt leveren. Dit is onontbeerlijk in het werken als team.

Regels van feedback geven

Iedereen krijgt vroeg of laat op- en aanmerkingen op zijn werk. Daar is niets mis mee, mits het wel op de juiste manier wordt gebracht. Het geven en nemen van feedback is gebonden aan regels. Ik denk dat iedereen deze regels wel kent. Er is in onze organisatie veel aandacht om het op een juiste manier te hanteren. Maar dit is geen garantie dat het dus altijd goed verloopt.

Geef jij regelmatig feedback aan collega’s? En hoe ervaar je dat? Reageer hier >>

Ik vind zelf het geven van feedback moeilijker dan het ontvangen. Dat komt omdat ik geneigd ben veel dingen met de mantel der liefde te bedekken. Dit is niet altijd even handig natuurlijk. Maar ook vaak omdat ik bijvoorbeeld iemand al tig keren aangesproken heb maar deze het gewoon niet oppakt. En dat is erg lastig omdat er dan geen verbetering komt. Je wordt dan ontmoedigd om het nog een keer te proberen.

Een collega van Conny durft geen nachtdienst te draaien, maar het is niet meteen duidelijk waarom niet. Lees hier haar weblog >>

Het geven van complimenten is ook een vorm van feedback. Het is zeer prettig om je gewaardeerd te voelen. Dat geef energie en plezier in je werk. Volgens mij doen wij dit veel te weinig naar elkaar. Laten we afspreken dat wij elke dag minstens één collega laten weten dat deze zijn werk geweldig doet!

Bij het project ‘Beschermengelen’ letten verzorgenden meer op elkaar en steunen ze elkaar waar nodig. Het is bedacht en ontwikkeld door twee verzorgenden. Lees hier meer over dit inspirerende project >>

Gepubliceerd op: 17 augustus 2015
Door: exed-admin

Thema:

Tags:

TVV

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing Vlaanderen

Ga naar Nursing.be

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren