• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Menu
Zoeken
Inloggen

Nursing.nl | Nursing voor verpleegkundigenNursing.nl | Nursing voor verpleegkundigen

Waarmee maken wij jou steeds beter?

  • Praktijk
  • Werk
  • Challenge
  • Congressen
  • Abonneren
  • Nursing
    • Home
    • Praktijk
    • Werk
    • Challenge
    • Congressen
  • Service
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Inloggen
    • Wat is de Nursing Challenge?
    • Mijn profiel
  • Meer Nursing
    • Nieuwsbrieven
    • Shop
  • Vacaturebank
    • Vacatures
    • Vacature plaatsen

Een stroomstoring

Ik maak tijdens het werk gebruik van een PDA als telefoon. Handig, maar niet als de telefooncentrale uit de lucht is!

In de Personal Digital Assistant (PDA) kunnen we via het programma Mobicare de zorgtijden registreren en al onze andere activiteiten. Een handig apparaat, dat veel schrijfwerk voorkomt. Bovendien maakt het voor mijn werkgever makkelijker om de declaraties de deur uit te doen, en ook om mijn uren goed bij te houden. 

Omdat ons team nogal veel op de weg zit, hebben wij sinds medio vorig jaar ook een Bluetooth oortje waarmee we handsfree kunnen bellen. Niet alleen goed voor je veiligheid, maar je bent dan ook beter bereikbaar. Tot die tijd nam ik de telefoon niet op voordat ik de auto langs de kant van de weg kon zetten, Dat is op de snelweg eigenlijk niet mogelijk, dus werden er veel voicemails ingesproken.

Ook als je bij een cliënt aan het werk bent, kun je de telefoon eigenlijk niet opnemen.  Je weet nooit wie er belt, en je bent dan misschien wel vijf minuten met een huisarts aan het overleggen, terwijl een ander op je ligt te wachten. Nee, de mobiele telefoon is zeker een uitkomst, maar niet altijd handig en vaak ook storend.

We zijn er wel behoorlijk afhankelijk van geworden. Dat merkte ik afgelopen maandag. Onze zorgcentrale zit op werkdagen bij de receptie van een van de verpleeghuizen van Vivent. Tijdens sloopwerkzaamheden aan het oude ketelhuis werd een van de drie stroomkabels finaal doormidden getrokken met als gevolg een stroomstoring. Ook de telefooncentrale was uit de lucht! Ik had die dag dienst en ik vond het al verdacht rustig, tot ik door een collega werd gebeld met het verhaal over de stroomstoring. En wat moet je dan?

Snel ging ik in gedachten ons cliëntenbestand na: wie moet ik gaan bellen om hen mijn rechtstreekse mobiele nummer te geven in geval van nood? Gelukkig was dat maar in een enkel geval nodig. Na twee uur was de stroomstoring provisorisch opgelost en kon er weer gebeld worden.

Ik heb die twee uren aan de ene kant als een weldaad ervaren (even niet gestoord worden) maar toch ook weer onrustig: je bent voor huisartsen en ziekenhuizen niet bereikbaar voor overleg. En ik ben gelijk weer eens met mijn neus op het feit gedrukt dat we toch wel heel erg afhankelijk zijn van de techniek…. Hoe ging dat trouwens in de jaren dat er geen mobiele telefoon was?!

Gepubliceerd op: 3 april 2009
Door: exed-admin

Thema:

Tags:

Lees Interacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account

Newsletter

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en vakinhoudelijke artikelen?

Schrijf je dan in voor een van onze nieuwsbrieven.

Aanmelden

Footer

Meer nursing

Abonneren

Gratis proefabonnement

Shop

Contact

Volg ons op

Adverteren

Personeeladvertentie

Adverteren & partnerships

Nursing nieuwsbrief

Twee keer per week de nieuwste artikelen van Nursing in je mail? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief!

© Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Nature

  • Privacy Statement
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Cookie voorkeuren