De commercial van de SP over de thuiszorg heeft de Gouden Loeki gewonnen heeft. Dit is de prijs voor de beste reclamespot van het jaar.
De commercial van de SP over de thuiszorg heeft de Gouden Loeki gewonnen. Dit is de prijs voor de beste reclamespot van het jaar.
Het SP-filmpje heeft veel stof doen opwaaien, omdat heel Nederland kon zien hoe een oude vrouw zich letterlijk en figuurlijk uitgekleed voelde. Dankzij een politieke partij werd de thuiszorg een onderwerp van gesprek.
Naar mijn gevoel is dat zo gebleven. Een echte concrete vooruitgang is er in de thuiszorg niet geboekt. Het is en blijft een gevoelig thema, de zorg. Zolang je er niet mee te maken hebt, staat het ver van je af.
Maar wij verzorgenden, degenen die de zorg leveren, zijn elke dag ermee verbonden. En niet alleen in de thuiszorg, nee, ook in de instellingen is de zorg uitgekleed.
Ik houd mijn hart vast voor de komende tijd, want de verdeling van de zzp (zorgzwaartepakketten) -gelden moet zich nu gaan bewijzen. Op zich een goede zaak dat er gekeken wordt naar de werkelijke levering van zorg. Maar er zal toch eerst een cultuuromslag van de zorgaanbieders moeten plaatsvinden, eer het geld komt op de plek waar het zou moeten horen. En juist daar heb ik mijn twijfels over…
Verzorgende Conny Pols (48) is EVV-er en werkt in een woonzorgcentrum.
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account