Nu ook speciale ombudsman voor ouderen

Het Nationaal Ouderenfonds heeft de OuderenOmbudsman gelanceerd: een vraagbaak en klachteninstituut, speciaal voor ouderen.

De OuderenOmbudsman was volgens het Nationaal Ouderenfonds hard nodig: door de wirwar aan regels hebben ouderen soms geen idee meer waar ze recht op hebben, aldus het Ouderenfonds op de website. De OuderenOmbudsman moet aan deze onoverzichtelijke situatie een einde maken. De organisatie verwijst mensen met vragen door naar de juiste regelingen en instanties.
 
Discriminatie 
Daarnaast kunnen mensen, die zich onheus bejegend voelen door bijvoorbeeld een zorginstelling of op enigerlei wijze gediscrimineerd worden, bij de OuderenOmbudsman een klacht indienen. De OuderenOmbudsman bekijkt alle klachten serieus en onderneemt actie waar nodig.
 
De OuderenOmbudsman is op doordeweekse dagen geopend van 9 uur ’s morgens tot 17 uur ‘s middags en is bereikbaar via het telefoonnummer 0900-60 80 100 (5 cent per minuut).
 

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.