Het Nationaal Ouderenfonds heeft de OuderenOmbudsman gelanceerd: een vraagbaak en klachteninstituut, speciaal voor ouderen.
De OuderenOmbudsman was volgens het Nationaal Ouderenfonds hard nodig: door de wirwar aan regels hebben ouderen soms geen idee meer waar ze recht op hebben, aldus het Ouderenfonds op de website. De OuderenOmbudsman moet aan deze onoverzichtelijke situatie een einde maken. De organisatie verwijst mensen met vragen door naar de juiste regelingen en instanties.
Discriminatie
Daarnaast kunnen mensen, die zich onheus bejegend voelen door bijvoorbeeld een zorginstelling of op enigerlei wijze gediscrimineerd worden, bij de OuderenOmbudsman een klacht indienen. De OuderenOmbudsman bekijkt alle klachten serieus en onderneemt actie waar nodig.
De OuderenOmbudsman is op doordeweekse dagen geopend van 9 uur ‘s morgens tot 17 uur ‘s middags en is bereikbaar via het telefoonnummer 0900-60 80 100 (5 cent per minuut).
Bron: Nationaal Ouderenfonds
Geef je reactie
Om te kunnen reageren moet je inlogd zijn. Inloggen Ik heb nog geen account