Onderzoek naar ervaring seh-patiënt van start

Op 28 juni start de eerste van elf Spoedeisende Hulpafdelingen (SEH’s) van ziekenhuizen met een vragenlijstonderzoek naar de ervaringen van haar patiënten.
Onderzoek naar ervaring seh-patiënt van start

De vragenlijst is gebaseerd op de zogeheten Consumer Quality Index. Julius Centrum-promovenda Nanne Bos en haar begeleiders dr. Leontien Sturms en dr. Henk van Stel hebben thans en bruikbare versie ontwikkeld. In september 2010 volgen tien andere SEH’s verspreid over het hele land. In februari 2011 start een nieuwe groep van tien tot twaalf SEH’s.

Tweede ronde
Het Julius Centrum is op zoek naar ziekenhuizen die in februari 2011 willen meedoen aan de tweede shift. De hoop is dat eind 2011 twintig tot dertig ziekenhuizen weten hoe hun patiënten de spoedeisende hulp ervaren. Promovenda Nanne Bos verheugt zich op een proefschrift vol artikelen over overeenkomsten en verschillen van ervaringen van spoedpatiënten.

Door: redactie

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.